Romanii nu se vor mai inghesui sa cumpere masini noi. Asa reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, vanzarile de autoturisme noi se apropie de punctul de stagnare, rata de crestere diminuandu-se in fiecare luna, de la aproape 20% in ianuarie la 4,6% in aprilie, fata de intervalele similare ale anului trecut.
In fiecare dintre primele patru luni ale lui 2006 au fost consemnate avansuri lunare cuprinse intre 100,5% in ianuarie 2005 si aproape 75% in aprilie, comparativ cu perioadele similare din 2004.
Potrivit APIA, in intervalul ianuarie - aprilie 2006, cererea de autoturisme a crescut cu 4,6% fata de perioada similara a anului trecut ajungand la 70.499 de unitati.
Mai trebuie spus ca vanzarile Automobile Dacia s-au diminuat cu aproape 12% in intervalul ianuarie - aprilie 2006, fata de perioada similara a anului trecut. De asemenea, cererea pentru modelele Daewoo s-a redus cu 47,4%, la 5.918 unitati.
Pe de alta parte, din aceleasi date, mai aflam ca, pe segmentul marcilor de import, prima pozitie este detinuta de Renault, cu 5.377 de unitati vandute, urmata de Skoda, cu 5.314 unitati comercializate.
Cel mai bine vandut model de import ramane Renault Clio (3.053 de unitati), urmat de Skoda Octavia Tour (2.061 de unitati) si Renault Megane (1.687 de unitati). (D.E.)