Romanii consuma din ce in ce mai multa inghetata, in special in sezonul cald, astfel ca producatorii si comerciantii estimeaza o crestere cu 40% a vinzarilor anul acesta. Cresterea vinzarilor se datoreaza atit conditiilor meteo favorabile consumului, orientarii consumatorului individual catre inghetata ca desert, dar si cresterii numarului de unitati de alimentatie publica. Daca in 2004 piata romaneasca de inghetata s-a ridicat la circa 35.000 de euro, in 2005 aceasta a crescut cu 35%, iar producatorii autohtoni estimeaza la 70.000-100.000 de euro (25-30.000 de tone anual) vinzarile in 2006. AŽn luna iulie a acestui an vinzarile producatorilor au crescut cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. AŽn sezonul cald vinzarile sint de patru ori mai mari decit in extrasezon, iar in conditii meteo favorabile, in luna mai se realizeaza cel mai mare volum al vinzarilor. AŽn general peste 50% din vinzarea anuala de inghetata se inregistreaza in lunile mai, iunie si iulie. Si in hypermarket-uri vinzarile de inghetata cu crescut cu 35% in lunile calde. Reprezentantii producatorilor spun ca se observa o crestere a consumului de inghetata si in perioada rece. AŽn acest caz hypermarket-urile si supermarket-urile joaca un rol important in schimbarea obiceiurilor de consum. Potrivit statisticilor consumul de inghetata in rindul romanilor ajunge la 1,1 kg pe cap de locuitor, in crestere fata de anii trecuti (cind era de circa 0,6 kg). Cu toate acestea nivelul consumului este redus fata de alte tari europene. Un roman consuma de 3-8 ori mai putina inghetata decit un polonez sau un ungur si aproape de 20 de ori mai putin decit un italian sau un american. Ungaria sau Cehia inregisteaza un consum de peste 3 kg pe cap de locuitor, Polonia de 4 kg, Italia de 17 kg, Belgia de 15,5 kg, iar Suedia de 13 kg. Gusturile au devenit mai rafinate, se cauta produse "speciale" la preturi normale, se doresc produse variate, care sa atraga prin ambalaj si continut. AŽn top ramin aromele de ciocolata, vanilie si capsuni. Se observa o crestere in timp a vinzarilor produselor premium, ceea ce dovedeste ca in Romania consumatorul devine din ce in ce mai interesat de acest sortiment.