Producatorii si comerciantii din industria textila spun ca le-au scazut vanzarile considerabil de la inceputul anului si pana acum. Singurele solutii ar fi ca preturile sa se micsoreze si produsele sa fie promovate corespunzator.  

Industria textila da semne clare de oboseala. Producatorii de profil, prezenti la targul CONTEX de la Craiova din aproape toate colturile tarii, se vaita ca piata a stagnat in debutul anului 2009. Unii comercianti afirma cu jumatate de gura ca au vanzari mult mai slabe decat anul trecut, dar producatorii de confectii si pielarie sustin cu tarie ca sunt afectati de criza economica. Problema numarul unu este ca in piata nu mai sunt bani. Cei care au afaceri in Craiova spun ca lucrurile se misca foarte greu in acest domeniu. "Suntem producatori de confectii barbatesti din Bucuresti si ne-am deschis un punct de lucru in Craiova. In ianuarie si februarie, nu am scos nici macar banii de chirie. De aceea participam la targuri si expozitii, pentru a ne face cunoscute produsele", a spus Mihail Cocora, producator din Capitala.

"Criza este peste tot"

Un producator de pielarie din localitatea aradeana Sebis sustine ca vanzarile sunt din ce in ce mai slabe. "Mai prost de atata nu se poate. Criza se simte tot mai mult. Anul trecut, in prima zi la targul CONTEX au fost 5.000 de oameni aici la Craiova. Astazi (ieri - n.r.), in primele ore abia daca au venit 100-200 si numai sa se uite. Venim de cinci ani la Craiova si pana acum am avut vanzari foarte bune in aceasta zona", a precizat Simion Bortis. Producatorii sustin ca au lasat foarte mult preturile fata de anul 2008 si tot slabe sunt vanzarile.
"Noi am scazut din preturi destul de mult, dar sa speram ca vine lumea sa cumpere. Acum cu criza aceasta sa vedem ce va fi", a spus si Gheorghe Galea, alt producator roman.

Solutia: preturi mici si promovare maxima

Si comerciantii de confectii sustin ca cifra de afaceri li s-a micsorat din cauza crizei. Companiile de profil adopta doua solutii pentru a-si imbunatati volumul vanzarilor. Coboara usor si treptat preturile, atat cat sa inregistreze ceva profituri. Pe de alta parte, unele firme din domeniul confectiilor nu renunta la marketing si la promovarea directa a produselor la targuri si expozitii, in ciuda costurilor mai ridicate pe care le implica asemenea forme de expunere.
"Nu merg foarte bine vanzarile. Participam la targ pentru a promova produsele firmei", a spus Marinela P., comerciant expozant la targul CONTEX. "Obisnuim sa participam la targuri. Vanzarile au mai mers acum doua-trei saptamani, dar acum...", a aratat si Mariana Sovre, reprezentanta unei companii prezente la targul de la Teatrul National "Marin Sorescu".