Senatorul Niculae Badalau a sustinut o declaratie politica cu titlul: "Podul prieteniei, intre istorie si viitor", pe care o puteti citi in continuare.

Probabil ca multi dintre dumneavoastra cunoasteti "Podul prieteniei" , pe care l-ati traversat in drum spre Bulgaria, Grecia sau Turcia. Podul de otel a fost deschis pe data de 20 iunie 1954 si are 2.8 kilometri lungime fiind, pana anul acesta, primul pod din Romania peste Dunare.
Acesta este dotat atat cu o punte rutiera cu doua benzi cat si una pentru traficul feroviar, precum si trotuare pentru pietoni, iar sectiunea centrala, de 85 de metri, poate fi ridicata pentru a permite trecerea navelor mari.
In lunga si intensa sa exploatare, de aproape 60 de ani, acest pod a adus venituri importante la bugetul statului, mai ales in perioada anilor a90, dupa deschiderea granitelor tarii.
Ultima reparatie capitala a fost efectuata in anul 1997, dar de atunci timpul a lucrat in defavoarea sa, situatie care a determinat partea bulgara sa restrictioneze anul acesta, pentru trei zile, traficul transportului greu dupa ce, spun ei, s-au descoperit probleme la structura sa de rezistenta. Acest lucru a costat transportatorii peste 200.000 de euro costuri suplimentare.
Vreau sa cred ca este o simpla coincidenta intre aceasta situatie si deschiderea celui de al doilea pod, intre Vidin si Calafat.
In afara de orice speculatie insa, realitatea este ca, la ora actuala, batranul pod necesita reparatii capitale, dar cel mai important lucru este ca acestea sa nu duca la oprirea circulatiei.
Legaturile la granita intre Giurgiu si Ruse sunt puternice si de traditie, cele doua comunitati deruland importante si numeroase proiecte transfrontaliere in cadrul Euroregiunii Giurgiu - Ruse.
Tocmai de aceea, autoritatile oraselor de pe cele doua maluri ale Dunarii sunt hotarate sa nu permita intreruperea circulatiei pe Podul Prieteniei, indiferent de ce interese ar putea exista.
Daca orasul Ruse este al cincilea ca marime din Bulgaria si beneficiaza de o dezvoltare puternica, municipiul Giurgiu este o comunitate aflata intr-o zona saraca a Romaniei si ale carei obiective industriale au disparut rand pe rand dupa 1990.
Dupa intreruperea legaturilor feroviare, prin prabusirea podului de la Gradistea, inchiderea podului peste Dunare ar fi o lovitura prea puternica pentru orasul si judetul Giurgiu, zona cu un mare potential economic si turistic.