Primaria Carcea cere in instanta ca Ford Romania sa fie inregistrata pe teritoriul administrativ al comunei si nu pe cel al Craiovei. Carcea tanjeste dupa impozitele de la Ford, care totalizeaza aproximativ 1,7 milioane de euro anual.

Primaria comunei Carcea a dat in judecata Ford Romania, solicitand inregistrarea fabricii de autoturisme pe teritoriul administrativ al localitatii rurale si nu pe cel al Craiovei, asa cum este inregistrata in prezent. Ieri a avut loc al doilea termen al procesului, pe rolul Tribunalului Dolj, in contencios administrativ si financiar (Dosar nr. 3693/63/2009). Instanta a cerut Primariei Carcea sa aduca probe care sa demonstreze ca fabrica se situeaza pe teritoriul comunei. "S-a dat un nou termen - pe 16 iunie, in vederea administrarii de probe. Noi am depus intampinarile prin avocatii angajati de primarie. Demonstram ca Ford se afla pe teritoriul administrativ al comunei Carcea. Avem harti cadastrale care arata acest lucru, adrese de la consiliul judetean, iar de la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Dolj avem o harta care stabileste limitele administrative ale Craiovei si vecinii, iar ea arata ca Ford este pe teritoriul comunei Carcea", a spus primarul localitatii Carcea, Valerica Pupaza. Acesta a argumentat ca de partea Primariei Carcea se afla si "Legea nr. 84/2004 de la infiintarea comunei, dar si Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativ-teritoriala". Primaria Craiova este intervenient in proces.

Impozite uriase de la Ford

Practic, Primaria Carcea nu se sfieste sa anunte ca vaneaza impozitele mari platite de compania producatoare de automobile catre bugetul local al Primariei Craiova. Directorul adjunct al Directiei Impozite si Taxe din cadrul Primariei Craiova, Eugen Calinoiu, spune ca, anual, Ford contribuie cu 1,7 milioane de euro la bugetul Craiovei: "Ford Romania plateste catre bugetul local aproximativ sapte milioane de lei, pentru tot ceea ce inseamna bunuri mobile si imobile, adica terenuri si autoturisme ale companiei, impozite care sunt pentru fabrica, pentru cladirea de langa Piata Centrala, cat si pentru alte active pe care le mai detine Ford in Craiova".

A mai fost un proces similar

In anul 1997, Primaria Cosoveni (de care apartinea fostul sat Carcea) a dat in judecata fosta fabrica Daewoo (astazi Ford), pentru a solicita acelasi lucru pe care il cere astazi Carcea: plata impozitelor catre comuna. "Din pacate, acel proces nu a fost castigat de Cosoveni. Asa a decis instanta atunci. Acum, nici Cosoveni cu Carcea nu au hotarele stabilite, nici Carcea cu Craiova. Noi nu putem sa emitem titluri de proprietate in zona", a spus actualul primar al comunei, Ilie Dumitru, pe vremea aceea viceprimar.
Reprezentantii Ford sustin ca, la termenul de ieri de la Tribunalul Dolj, instanta "a dispus depunerea de dovezi privind confirmarea faptului ca in procesul anterior au existat aceleasi parti ca in litigiul din prezent, pentru a se verifica autoritatea de lucru judecat", se arata in comunicatul transmis de Ford catre GdS.

Ford se supune deciziilor instantei

Reprezentantul Ford Romania, Nadia Crisan, a confirmat faptul ca ieri a avut loc a doua infatisare la Tribunalul Dolj a litigiului cu Carcea, unde au fost cerute probe la dosar. Compania se va supune deciziilor instantei. "Ca si in alte jurisdictii din lume, unde Ford isi desfasoara operatiuni, Ford Romania va respecta hotararile judecatoresti pronuntate in conformitate cu dispozitiile legale", a spus Nadia Crisan.