Furtul banilor prin neacordarea de bilete sau revanzarea lor si supraincarcarea microbuzelor cu calatori continua sa fie o practica in randul transportatorilor, chiar si dupa ce calatorii au sesizat in repetate randuri neregulile. Situatia este recunoscuta si de administratorul societatii Microbuzul, care a demarat o ampla campanie de controale, dupa ce a primit informatii ca este pagubit cu sute de lei zilnic de soferi. "Intr-o zi am prins un sofer care avea asupra sa aproape 30 de bilete pe care le-a dat unor calatori, dar apoi le-a cerut inapoi si le-a revandut altor serii de calatori si tot asa", a mentionat Dumitru Balan, adaugand ca atunci cand nu vand bilete soferii isi fura din proprii bani, pentru ca din sumele incasate din taxarea calatorilor sunt achitate salariile lunare si contributiile la stat aferente acestora.
In urma verificarilor, sunt descoperiti lunar doi-trei soferi care fura bani din bilete sau combustibil. "Am implementat pe toate masinile sistem GPS pentru a avea in permanenta informatii, cand sunt la alimentat, cand sunt pe traseu, la ce interval orar si cand ajung pe capat de linie", a specificat seful Microbuzul. Dumitru Balan a spus ca, din primavara, de cand a adoptat masura, a reusit sa faca lunar economii de 20% la consumul de combustibil.
Omul de afaceri este decis acum sa implementeze si un sistem de monitorizare a calatorului pe baza de fascicol, care va inregistra fiecare persoana care urca intr-o masina. La sfarsitul zilei de lucru, numarul biletelor vandute trebuie sa corespunda cu cel inregistrat de sistem.
Soferii nu isi vor mai putea permite nici sa supraincarce masinile cu calatori, pentru ca investitorul are in vedere achizitionarea catorva masini cu 21 de locuri, pe langa cele cu capacitate de 17 locuri.
In semn de solidaritate, soferii de maxi taxi nu au recunoscut astfel de practici.
In prezent, cele 50 de maxi-taximetre din Botosani circula pe cinci trasee. Potrivit estimarilor oficiale, maxi-taximetrele ar fi folosite zilnic de 15.000 de persoane.