Impozitul datorat de craioveni pentru autovehicule de teren de productie interna, cu masa de pâna la 12 tone, se mareste din acest an, ca efect al unei ordonante emise de guvern în iunie anul trecut. Proprietarii de Aro si de IMS cu motor de mare capacitate vor plati în 2009 un impozit de patru ori mai mare fata de cât li s-a perceput pâna acum. De pilda, pentru un SUV românesc cu motor de peste 3.000 cmc, proprietarul va plati peste 2.100 de lei, fata de 450 de lei, cât dadea în 2008. „Suntem obligati de lege sa recalculam impozitul pentru acest tip de autovehicule. În 2008, contribuabilul a datorat catre bugetul local 30 de lei pentru fiecare 200 cmc din capacitatea motorului, indiferent cât era aceasta capacitate, în cazul autoturismelor de teren fabricate în România. Era o exceptie prevazuta de lege pentru categoria „autoturisme de teren de productie interna“, potrivit careia nu se calcula impozitul pe mai multe paliere, ca la restul autoturismelor. „Categoria a fost scoasa din textul art. 263 din codul fiscal, de la alin, 2, prin Ordonanta de Urgenta nr. 91 din 2008“, a spus directorul executiv adjunct al Directiei de Taxe si Impozite Craiova, Eugen Calinoiu. Pâna în 2009, „autoturismele de teren de productie interna“ erau incluse în grupa „alte autovehicule cu masa totala de pâna la 12 tone inclusiv“, pentru care la Craiova se platea un impozit de 30 de lei pentru fiecare 200 cmc, indiferent de capacitate. În 2009, impozitul pentru un Aro din 1965 se calculeaza la fel ca la un Audi Q7, de pilda, în functie de capacitate. Astfel, la 3.200 cmc nu se platesc 480 de lei, reprezentând 30 de lei înmultit cu 16 grupe a câte 200 cmc, ci 2.304 lei, reprezentând 144 de lei, taxa pentru autoturisme cu motor de peste 3.001 cmc, multiplicat cu 16 grupe a câte 200 cmc. În Craiova sunt înregistrati ca posesori de autoturisme de teren românesti 707 contribuabili.