Impala este cea mai cunoscuta marca de masina produsa de concernul american General Motors. Si-a primit numele dupa o antilopa africana si a fost cea mai scumpa masina Chevrolet timp de
27 de ani.Impala, masina produsa de ramura Chevrolet a GM între anii 1958 si 1985, a fost cea mai scumpa masina Chevrolet pâna la aparitia lui Caprice. A intrat în concurenta directa cu Ford Galaxie 500 si Plymouth Fury. A fost un model unicat datorita lampilor spate. În 1965, Impala a înregistrat peste un milion de exemplare vândute, iar între anii 1958 si 1996 au fost vândute peste 13 milioane de Impala pe piata auto din Statele Unite, reprezentând un record absolut. În prezent, Impala este pe locul opt în topul vânzarilor "all time" în lume si pe locul cinci în topul vânzarilor de modele Sedan în SUA. Impala SS, modelul Super Sport, a fost faimos pentru performantele sale impresionante. Prima generatie de Impala a fost fabricata între 1958 si 1960. Pentru modelul urmator, Impala a fost proiectata pe baza unei platforme GM B, iar caroseria a fost restilizata. Coupe-ul sport era echipat cu un plafon "balon". Modelul rar SS a debutat în 1961.Modelul din 1962 a fost restilizat din nou, coupe-ul sport fiind echipat cu un plafon decapotabil. Designul s-a dovedit foarte popular, motiv pentru care modele Impala ‘62-‘64 au devenit piese de colectie. 
‘63 Chevy Impala, model de legenda În ceea ce priveste motorizarile, V8-ul de 5,7 litri montat pe modele ‘62 a fost înlocuit cu un propulsor de 6,7 litri si 340 de cai- putere, compatibil cu orice tip de transmisie. Formatia Beach Boys a lansat un single, "409", care facea referire la Chevy si care a devenit simbolic pentru Impala. Masina era echipata cu un interior premium si elemente de caroserie cromate la exterior. Modelul SS a fost si mai "cromat", ceea ce i-a conferit o imagine deosebita. Masina nu a fost ferita de probleme. Transmisia automata Turboglide a fost scoasa din lista de optiuni, astfel ca Powerglide a fost singura cutie automata disponibila pâna în 1965.Multi considera modelul din 1963 drept cel mai bun în termeni de stil, cu toate ca, din punct de vedere mecanic, a fost identic celui din ‘62. Stilul de design, cu partea frontala ascutita si aripi spate umflate, accentua look-ul "lipit de asfalt" si s-a dovedit foarte popular în acea vreme. Gama de motoare a fost similara celei din ‘62, incluzând V8-urile de 4,6 litri si 5,4 litri. Modelul Sport Sedan a primit ceva dotari în plus, printre care un nou panou de instrumente destul de aratos, care a înlocuit însa ceasul de temperatura a motorului cu martori luminosi ("idiot lights" - wikipediar.org). Optional, în fabrica se putea monta si un turometru, plasat deasupra volanului si integrat în plansa de bord. Optiunea a fost comandata destul de rar, însa i-a conferit modelului SS un plus de sportivitate.