Clientii Concesiunii Trimarca Dacia-Renault-Nissan, situata pe Bd-ul Bratianu nr.251, la iesirea din Constanta spre Valu lui Traian, sunt supusi unui tratament de batjocura ce seamana mai mult cu un act de piraterie. La dispozitia directorului general Constantin Olteanu, care este si patronul societatii Total Service International, (partenerul constantean caruia Grupul Renault a facut greseala sa-i concesioneze comercializarea propriilor modele de autovehicule), autoturismul Renault Megane Sedan cu numarul de inmatriculare B35EGG, aflat in contract de leasing pentru firma beneficiara Bosfor Eurostil SRL Constanta, reprezentata de asociatii Ali Danis si Zekeriya Sadak, a fost sechestrat in cursul zilei de ieri, in incinta show-room-ului Dacia-Renault-Nissan, unde proprietarii o lasasera pentru a i se efectua o revizie de rutina. Aceasta samavolnicie s-a petrecut deoarece, in conceptia lui Olteanu, clientul care beneficiaza de asigurare CASCO, impusa chiar de Grupul Renault cu o societate de asigurari agreata de vanzatorul masinii, este dator ori sa scoata bani din propriul buzunar pentru a-i achita contravaloarea reparatiilor, fie sa-i aduca personal dovada platii efective de catre asigurator a sumelor aferente serviciilor prestate de TSI. La sesizarea reprezentantilor Bosfor Eurostil SRL Constanta, am incercat sa purtam un dialog civilizat cu directorul Olteanu, pentru a obtine si punctul de vedere al Concesiunii Trimarca Dacia-Renault-Nissan, de pe Bd-ul Bratianu, in acest caz. Dupa ce initial a refuzat sa faca orice declaratie in aceasta privinta, directorul Concesiunii si patron al TSI Constanta a inceput sa acuze reporterul "Replicaā€¯ de exercitare a unor presiuni imaginare la adresa sa, incercand sa canalizeze discutia intr-o zona care nu avea nici o legatura cu reclamatia clientilor sai. Dovedind o atitudine dispretuitoare nu numai fata de reprezentantii presei, dar si fata de proprii sai clienti, managerul de la TSI abia a catadicsit sa se uite pe acceptul scris al asiguratorului in care acesta confirma plata prestatiilor efectuate de angajatii service-ului Renault. Totusi, printr-o atitudine discretionara ce aminteste de bunul plac al secretarilor de partid din perioada regimului comunist, Constantin Olteanu a refuzat sa elibereze masina firmei Bosfor Eurostil, pretinzand ca reprezentantii acestei societati sa-i aduca dovezi suplimentare cu semnaturile directorilor societatii de asigurare, pentru a proceda la predarea cheilor autoturismului. Conform propriilor declaratii, Zekeriya Sadak si Ali Danis au achitat factura de revizie si au platit la zi asigurarea CASCO in valoare de 884 euro pe an, acoperitoare pentru toate reparatiile masinii, catre societatea de asigurari Allianz-Tiriac, asa cum ne-au dovedit prin factura fiscala nr.3801037, emisa de TSI, polita de asigurare nr.2063124 din 12 decembrie 2003 si adresa 1509/10.02.2005, potrivit careia Allianz-Tiriac Constanta confirma faptul ca va efectua plata reparatiilor catre Concesiunea Renault.

Olteanu isi regleaza conturile cu Allianz-Tiriac pe spinarea clientilor

Asadar, cu toate ca dispuneau de toate actele, cei doi clienti ai lui Olteanu au ramas in continuare in imposibilitatea de a se folosi de propria masina. De altfel, acesta nu este singurul caz in care clientii sunt nevoiti sa umble dupa dovezi si semnaturi cerute de comerciantul TSI, asa cum a recunoscut chiar si Constantin Olteanu. Pentru o pretinsa disfunctionalitate in virarea banilor intervenita intre Allianz-Tiriac si Concesiunea Renault, clientii care achita atat ratele de leasing, cat si cele pentru asigurarea CASCO sunt nevoiti sa suporte aroganta lui Olteanu si neplacerile legate de faptul ca acesta le tine sechestrata masina, pana cand va fi convins de faptul ca partea lui financiara va fi platita. Nu numai ca un prestator de servicii nu detine nici o baza legala atunci cand sechestreaza bunul clientului, chiar daca acesta nu ar fi achitat contravaloarea respectivelor servicii (astfel de creante se recupereaza pe baza unei hotarari judecatoresti, iar sechestrele pe bunurile unei societati poate fi instituite doar de instanta si nu de orice patron, asa cum crede el de cuviinta), dar in cazul de fata nici nu poate fi vorba despre eventuale restante ale clientului. Aici trebuie amintit faptul ca, potrivit contractului de leasing incheiat de Bosfor Eurostil si RCI Leasing Romania (societatea de leasing a Grupului Renault), asigurarea CASCO a fost contractata de beneficiar la firma de asigurare impusa de RCI. Altfel spus, Renault a dictat conditiile contractului de leasing, beneficiarul le-a acceptat, iar acum Renault prin Olteanu sustine ca Allianz-Tiriac nu plateste contravaloarea reparatiilor efectuate de Concesiune, ca si cum clientul si-ar fi ales asiguratorul si nu producatorul, respectiv comerciantul masinii vandute. De fapt, toata tevatura se datoreaza in mod evident lui Olteanu, un personaj desprins parca dintr-o alta epoca, ce aduce majore deservicii imaginii comerciale a Grupului Renault in judetul Constanta, prin tratamentul anticomercial pe care il aplica clientului, dupa ce acesta a contribuit din plin prin cumpararea unuia sau mai multor autovehicule la prosperitatea companiei Renault, tratament ce incalca si legislatia privind protectia consumatorului.