Ibiza ST este genul de masina pe care o poti utiliza atat zilnic in oras, cat si in afara lui la sfarsit de saptamana. In plus, pentru ca arata bine, o poti "invita" seara in oras

Trebuie sa recunoastem ca Ibiza ST intra in cercul restrans al modelelor break atragatoare. Acest lucru inseamna ca nu veti renunta la designul placut ochiului doar pentru ca doriti un portbagaj mai incapator. Modelul pastreaza sportivitatea hatch-ului din care provine, adica partea frontal agresiva, pragurile proeminente si liniile drepte ale caroseriei in zona haionului. La interior regasim material placute la atingere si finisari atent realizate. Postul de conducere poate acomoda aproape orice persoana, iar soferii inalti (peste 1,80m) vor aprecia spatiul pentru cap obtinut prin profilul special al plafonului. Bancheta poate acomoda la nevoie trei pasageri adulti, dar in cazul calatoriilor lungi nu este recomandata ocuparea tuturor locurilor.

Liniste si pace

Lucrul care ne-a impresionat a fost calitatea insonorizarii. Linistea din habitaclu te ajuta sa ramai calm in aglomeratia urbana, ferindu-te de zgomotul de fond alcatuit de claxoane, tobe sport ilegale si melodii de pe la nunti inregistrate cu tot cu dedicatii. Totodata, conteaza destul de mult si la drumurile lungi, acolo unde nivelul ridicat al insonorizarii filtreaza aproape tot, la rularea cu o viteza constanta de 100 km/h, numai zgomotul produs de pneuri ajungand in habitaclu. Pentru a auzi "vantul" trebuie sa va concentrati si sa inchideti radioul. Desigur, motorizarea pe benzina isi aduce indubitabil aportul la acest capitol. Spatiul de incarcare al portbagajului este aproape patrat, dar incapator, si beneficiaza de o multitudine de elemente de care puteti lega si fixa diferite obiecte, chiar si o plasa care a imobilizat cu succes pe parcursul testului un trepied. Din punct de vedere dinamic, Ibiza ST are un comportament aproape sportiv. Modelul testat era echipat cu pneuri cu dimensiunile 215/45 R16, iar acestea au adus un plus de stabilitate, fara a afecta confortul. Volanul profilat arata bine si este usor de manevrat, asistarea directiei fiind un compromis intre sportivitate si confort. Timoneria este precisa, lucru ce amplifica sentimental general de lucru bine construit.


Consum minim







Daca aveti planificate multiple calatorii sau daca va propuneti sa faceti un tur al Europei in concediu, puteti alege una dintre motorizarile diesel, recomandata fiind cea de 1.6l. Aceasta este disponibila in doua variante de putere de 90, respectiv 105 CP. Motoarele sunt silentioase si ofera mai mult cuplu, ceea ce inseamna o mai mica implicatie in condus din partea soferului si, implicit, confort. In plus, consumul de combustibil este infim. Aceste avantaje vin cu un pret... mai exact 14.109 euro cu TVA pentru versiunea de 90 CP. Versiunea de baza, echipata cu motorul pe benzina de 1.2l (70 CP), porneste de la 11.191 euro cu TVA. Indiferent ce motorizare alegeti, va veti bucura de o lista de dotari standard destul de generoasa.