Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) va demara, in perioada 1-15 septembrie, o noua editie a programului social "O Saptamana la Mare". Un sejur de sase nopti costa 109 lei, la un hotel de o stea, 139 lei, la un hotel de doua stele si 169 lei, la unul de trei stele. Tarifele sunt practicate pentru sase nopti de cazare, fara servicii de masa si includ taxa pe valoare adaugata si comisionul de zece la suta cedat agentiilor de turism.

Pana in prezent s-au inscris in program 12 operatori hotelieri, unitatile de cazare fiind situate in statiunile Mamaia (300 de locuri), Eforie Nord (548 de locuri), Neptun-Olimp (100), Jupiter (200) si in Mangalia (50). Biletele vor fi puse in vanzare in curand, pe principiul primul venit, primul servit, la agentiile de turism din toata tara. Hotelierii care au ales sa nu participe la acest program - in special cei cu unitati de trei, patru si cinci stele - afirma ca, din cauza diferentei mari dintre tarifele extrem de reduse si cheltuielile de intretinere a unitatilor, nu renteaza sa se inscrie in program: "Numai curatenia si spalatoria ne costa de doua ori mai mult decat costul unui astfel de sejur. Noi am participat in trecut la acest program, dar am renuntat, in mare masura si din cauza turistilor care ne-au venit cu pretentii exagerat de mari, de la schimbarea camerei pe motiv ca nu "da" catre mare si pana la faptul ca nu au frigider sau acces la Internet", ne-a declarat Andrei Marinescu, administratorul unei unitati hoteliere din Venus. Operatorii din turism care vor avea unitatile deschise si dupa 1 septembrie declara totodata ca numarul foarte mare de turisti care vor fi pe litoral prin agentii sau "la liber", le va aduce un profit de cateva ori mai mare decat daca ar opta pentru programul social. La polul opus, "fidelii" programului, printre care se afla si cele doua unitati de pe malul marii din Mangalia, "Zenit" si "Astra", afirma ca nu sunt deranjati de costul scazut al biletelor. Mai mult, acestia ar fi preferat "prelungirea" programului pana pe 30 septembrie: "Ne-am inscris in acest program ca in fiecare an, de altfel, dar am fi dorit sa putem tine deschis pana la finele lunii, cand gradul de ocupare este extrem de redus. Altfel, hotelurile ar sta goale pana la terminarea sezonului si am fi nevoiti sa inchidem. Din banii de bilete nu obtinem nici un fel de profit, doar cheltuielile de spalatorie, dar putem sa oferim angajatilor sansa de a munci pana in octombrie", ne-a declarat Liviu Scarlat, patronul Mangalia SA, care detine cele doua unitati inscrise in programul social "O Saptamana la Mare".