Honda a pregatit pentru piata europeana CR-Z, un model sport din clasa compacta, cu tehnologie hibrida cu emisii si consum in consecinta.
Lansat in premiera la Salonul Auto International de la Geneva in luna martie a acestui an, noul model Honda CR-Z se prezinta ca un coupe cu aspect agresiv, care va atenta la o parte din clientii Volkswagen Scirocco sau Peugeot 308 RCZ. Prin Honda CR-Z, constructorul japonez incearca sa combine avantajele unui propulsor hibrid, electric plus termic pe benzina, cu o transmisie manuala si o caroserie eleganta si agresiva.
Noul coupe in configuratie 2+2 propune sa se plieze cu tendinta generala, in care toate masinile, fie ele sport sau de familie vor fi ecologice.

Agresiv sportiv

Designul masinii este unul modern, cu o linie joasa a capotei si cu un raport intre latime, lungime si inaltime ce sugereaza stabilitate si sportivitate. Trasaturile specifice Honda, cum ar fi luneta "franta", precum si linia putin inclinata a partii superioare a acesteia sunt prezente in design-ul coupe-ului aerodinamic, alaturi de o forma exterioara curbata si sculptata in adancime.
Designul agresiv este sustinut partial de sistemul de propulsie. Puterea totala a motorului cu sistemul paralel hibrid IMA are ca rezultat o putere totala de 124 CP si un cuplu de 174 Nm. Cu aceste caracteristici motorul ar putea concura, de exemplu, cu un Volkswagen Scirocco de 1,4 litri in varianta de baza cu 122 CP, consumul si emisiile de noxe fiind evident inferioare.
Bateriile NiMH pot fi reciclate prin dealerii Honda, la sfarsitul duratei de viata a masinii. Cifrele de varf ale cuplului sunt atinse la o turatie de doar 1500 rpm, cu ajutorul motorului electric, lucru ce promite un comportament asemanator cu al motoarelor supraalimentate.
Pentru prima data un propulsor hibrid este cuplat la o cutie manuala de viteze. S-a ales aceasta configuratie pentru a pastra placerea conducerii, element esential pentru un model cu accente sportive, cum este Honda CR-Z.

Experienta configurabila

Honda CR-Z poate fi configurata pentru orice situatie de trafic prin sistemul de condus cu trei moduri. Aceasta caracteristica ii permite soferului sa aleaga intre cele trei sisteme, modificand astfel raspunsurile acceleratiei, directiei, timpului de functionare a motorului in caz de oprire in trafic, ale controlului climei si ale nivelului de asistenta asigurata de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui Sistem complex de condus cu trei moduri, Honda permite soferilor sa sporeasca placerea de a conduce sau randamentul economic ori cate ceva din amandoua.
Suspensia, care preia elemente comune de la Jazz si Insight a fost modificata special pentru
acest model. Bratele McPherson au fost construite din aluminiu forjat, fata de cele din otel presat de la Insight, fapt ce reduce greutatea fiecarei articulatii cu patru kg si creste rezistenta encartamentului pentru a face fata anvelopelor mai late.

Design de concept







Designul interior al automobilului a fost inspirat din Conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokyo din 2007. Bordul noului coupe are o constructie complexa pe doua niveluri, astfel ca portiunea de sus mai inchisa la culoare pare ca pluteste deasupra sectiunii gri deschis ce se continua pana in centrul panourilor interioare ale usilor. Honda CR-Z va fi echipata generos, beneficiind de sase airbag-uri, tetiere active, asistenta in stabilitatea vehiculului si asistenta la plecarea din rampa.