Intr-o perioada in care multe firme o duc greu sau chiar au intrat in faliment, o afacere din Craiova reuseste sa aiba acelasi succes ca si anul trecut, facandu-si planuri atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.

Firma Helmat si-a inceput activitatea in 2005 ca un departament separat in cadrul companiei Helco. In timp insa, pentru ca s-a pornit de la o idee buna (s-a dorit infiintarea unui depozit de tip bricolaj, de unde pot fi cumparate toate cele necesare in constructii) si s-a aplicat un management eficient, departamentul s-a dezvoltat foarte mult. "Firma Helmat SRL, al carei domeniu principal de activitate este cel de constructii civile si industriale, a fost infiintata in iunie 2008, dar activeaza propriu-zis din 1 februarie 2009. In perioada august 2005 - iunie 2008, departamentul a luat amploare, astfel ca s-a infiintat firma propriu-zisa", a declarat Laurentiu Ilie-Mare, managerul Helmat.
Dezvoltarea a fost evidenta. In ultimii patru ani, numarul angajatilor implicati in acest proiect a crescut cu 70%, iar volumul de marfa tranzactionata s-a majorat considerabil. "Fata de 2005, exista un volum de cinci ori mai mare de stocuri si de marfuri. Anual, s-a inregistrat o dublare atat a activitatii, cat si a clientilor si a stocurilor existente", a precizat Laurentiu Ilie-Mare. De altfel, stocurile mari reprezinta unul dintre punctele forte ale afacerii, mai ales in aceasta perioada. "Unul dintre avantajele noastre este ca noi comercializam o gama foarte larga de materiale de constructii. Beneficiem de pe urma perioadei pentru ca, spre deosebire de noi, alte firme au o capacitate redusa de a stoca atat de multe materiale", a adaugat Ilie-Mare, care a explicat ca, fata de companiile internationale, fiind o societate mica, neavand cheltuieli de dimensiunile celorlalti si avand capital autohton, firma si-a permis sa practice un adaos rezonabil din care se poate castiga un numar foarte mare de clienti.

Conditiile succesului

Succesul afacerii de-a lungul timpului nu s-a bazat insa numai pe strategiile de pret si pe posibilitatea de depozitare, ci mai ales pe personal. Potrivit informatiilor primite de la reprezentantii companiei, inca de la inceput s-a mers pe ideea de a crea un grup tanar, de prieteni, deoarece "un grup unitar face mai mult decat 30 de persoane care lucreaza fiecare pentru el". In perioada 2005-2008, in mod progresiv, o mare parte din profit a fost reinvestit atat in imbunatatiri majore la spatiul de lucru, cat si in publicitate. Reteta succesului nu se opreste insa aici. "Extrem de importanta este capacitatea de a identifica greselile pe care le faci si de a le remedia in timp util. Pentru ca am observat greselile si avem un grup extrem de bine sudat, resimtim intr-o mica masura efectele crizei", a spus Laurentiu Ilie-Mare. La acestea, s-au adaugat o relatie buna cu clientii (recomandarile fac diferenta in acest tip de afaceri) si comunicarea atat in cadrul firmei, cat si cu colaboratorii.

"Trebuie sa ramai cu picioarele pe pamant"

In 2008, firma a avut cateva incidente cu firme de constructii care au inteles gresit ideea de a construi un parteneriat, crezand ca nu ar trebui sa-si mai achite restantele. Totusi, managerul firmei spune ca nu este o afacere grea. "Ca domeniu de activitate nu e greu. Trebuie sa-ti doresti si sa ai energie. Inceputul e mai dificil, insa restul vine de la sine. Important este sa ramai cu picioarele pe pamant si sa-ti doresti sa evoluezi. In plus, trebuie sa-ti multumesti clientii si furnizorii, cu care trebuie sa fii in stransa legatura", a precizat Laurentiu Ilie-Mare.