Hamann Motorsport concepe si fabrica produse pentru tuningul modelelor BMW înca din 1986. În aceste conditii, este normal ca tehnicienii companiei din Laupheim sa îsi îndrepte atentia catre unul dintre "micutii" familiei BMW si sa puna la punct un program de tuning pentru MINI. MINI a iesit pe poarta tunerului Hamann cu performante crescute, aerodinamica îmbunatatita, jante din aliaj de 18 toli si interior "aranjat" cu insertii de aluminiu si carbon. Modificarile facute atât modelului Mini Cooper S, cât si lui Mini Cooper D au început cu reprogramarea unitatii de control electronic Motronic. Dupa optimizarea aprinderii, motorul diesel produce 136 de cai-putere la 4.000 de rotatii pe minut si un cuplu maxim de 300 Nm la 1.750-2.000 rpm. În urma modificarilor, puterea modelului Cooper S ajunge la 204 CP la 5.500 rpm si la un cuplu maxim de 300 Nm, disponibil între 1.600 si 5.000 de rotatii pe minut. Masina este mai rapida cu o jumatate de secunda pe cursa de acceleratie de la 0-100 km/h, iar viteza maxima e mai mare cu cinci kilometri. Nu acestea sunt cifrele impresionante. Cu ajutorul unui pachet de tuning ce include o unitate electronica de control Motronic recalibrata, un compresor nou, racit cu aer, si evacuare finala Hamann, Cooper S "scoate" 230 de cai-putere la 6.050 rpm si un cuplu maxim de 330 Nm la 3.860 rpm, viteza maxima fiind de 238 km/h. Pentru uzul de zi cu zi, raspunsul prompt al masinii si apetitul pentru turatii mari sunt mai importante decât statisticile tehnice. 
Aspect mai agresiv Exteriorul asupra caruia a intervenit Hamann se prezinta mai agresiv. Partea frontala nu beneficiaza doar de îmbunatatiri vizuale, ci are rolul de a creste forta deportanta, ceea ce duce la o stabilitate mai buna îndeosebi la viteze mari. Pragurile montate de Hamann confera masinii un look mai sportiv, cu linii alungite. Difuzorul spate al masinii, proiectat special pentru Cooper S, pune în valoare sistemul de evacuare sport al masinii.În ceea ce priveste jantele, clientii care opteaza pentru componentele de tuning Hamann au la dispozitie o gama variata din care sa aleaga. Piesa de rezistenta o reprezinta jantele de 18 inci HM EVO, proiectate într-un stil discret, însa de o mare finete. Combinatia jante-anvelope recomandata este 7.5Jx18 inch cu cauciucuri 225/35/ZR18. Hamann foloseste anvelope S1 EVO fabricate de Hankook. Centrul de greutate al masinii a coborât cu 30 de milimetri, multumita sistemului modificat de suspensie. Pachetul tunerului german include arcuri de suspensie reglabila pe înaltime. Sunt incluse atât amortizoare sport, cât si arcurile performante. Sasiul poate fi coborât astfel cu pâna la cinci centimetri si permite mai multe reglaje. Pentru interior, Hamann propune accesorii fabricate din aluminiu, cum sunt maneta frânei de mâna, nuca schimbatorului de viteze si setul de pedale. Pe lânga aluminiu, interiorul lasa sa se vada si componente fabricate din carbon.