Guvernul a dovedit ieri ca nu-i pasa nici cât negru sub unghie de motiunea „Anulati taxa de prima înmatriculare!“, adoptata marti cu o larga majoritate de Camera Deputatilor. În loc sa o anuleze, asa cum ar fi fost normal, executivul a aprobat în sedinta de ieri memorandumul referitor la taxa auto, prin care ministrii responsabili sunt mandatati sa prezinte Comisiei Europene noua forma a taxei, sa o supuna dezbaterii publice si sa reglementeze modificarile „cât mai repede“, printr-o ordonanta de urgenta.„Memorandumul înaintat guvernului cu privire la taxa de prima înmatriculare contine recomandarile ONG-urilor cu privire la emisiile de dioxid de carbon, dar si recomandarile parlamentului“, a precizat ministrul mediului, Atilla Korodi. Ministrul a subliniat ca noua formula a taxei auto va contine noi metode de calcul, respectând principiul „poluatorul plateste“. „Dupa aprobarea memorandumului în guvern, vom trimite noua formula la Bruxelles, spre analiza, sa vedem daca propunerea noastra este în concordanta cu principiile Comisiei. Abia dupa ce Comisia Europeana îsi va fi dat acordul pe noua formula, vom înainta proiectul nostru în Parlamentul României“, a mai spus Atilla Korodi.Tariceanu, ofticatÎnaintea sedintei de guvern, premierul Calin Popescu Tariceanu a lansat noi acuzatii la adresa partidelor care au sustinut motiunea privind taxa auto. Seful executivului a mentionat ca unele partide, în încercarea de a câstiga electorat, promoveaza mesaje cu caracter populist, fara a tine seama de necesitatea ca România sa evolueze. „Îmi pare rau ca sunt înca partide politice care cred ca vocatia României este de a deveni cimitirul sau depozitul de masini uzate al Europei“, a declarat premierul Tariceanu. Promovarea unei taxe pe poluare auto destinata protectiei mediului este justificata de considerente de ordin ecologic, economic si social, a mai spus seful executivului. El a afirmat ca protejarea mediului de emisiile autovehiculelor poluante este o politica adoptata de toate tarile europene, iar în conditiile în care la nivelul UE se discuta restrictionarea, începând cu 2011, a circulatiei masinilor non-Euro, este normal ca si România sa ia masuri similare.