Adrian Ciocanea, seful Departamentului guvernamental pentru Afaceri Europene, a anuntat ca procedura de recuperare a taxei auto va fi reglementata, probabil, si prin normele de aplicare a noilor valori, iar statul nu va introduce bariere administrative pentru a impiedica proprietarii de masini sa solicite restituirea unei parti din sumele achitate. "Statul roman nu va introduce niciun fel de bariere administrative pentru a impiedica cetatenii sa isi exercite drepturile, in cazul in care acestia vor dori sa recupereze o parte din taxa. Din statistici se pare ca putine vor fi diferentele in senul negativ, se discuta despre diferenta de taxa, nu despre intreg cuantumul", a afirmat duminica Ciocanea.
La randul sau Attila Korodi, ministrul Mediului, a declarat ca taxa pentru poluarea auto este aplicata si in alte state membre ale Uniunii Europene, precum Danemarca, Olanda si Grecia, nefiind inventata de Guvernul roman. El a amintit ca noua taxa, cu valori ridicate in cazul masinilor noi si reduse pentru autovehicule vechi, este calculata pe principiul conform caruia gradul de poluare este calculat corespunzator perioadei de utilizare a acestora. Ministrul a explicat astfel ca o masina noua are o durata de viata, dar si de poluare de pana la 20 de ani, in timp ce un autovehicul vechi va mai polua doar cativa ani.
Korodi a precizat ca taxa auto a fost introdusa de ministrul PD Sulfina Barbu, in 2006, si revizuita ulterior in crestere de o comisie parlamentara condusa de Mihai Tanasescu, membru PSD, fiind modificata in final, conform normelor UE, de catre Guvern. El a precizat ca, initial, ca taxa de prima inmatriculare auto a fost sustinuta de intregul spectru politic.