421 trenuri au fost oprite din circulatie ca urmare a grevei angajatilor din CFR. Sindicalistii au cerut cresterea salariului cu 10,7%; acordarea tichetelor de masa in conformitate cu numarul zilelor lucrate si conditii de munca decente, a declarat Gheorghe Popa, presedintele Federatiei Sindicale Miscare Comercial, cel mai mare sindicat din CFR, care cuprinde si casieri, impiegati, schimbatori de macaze si alte categorii de personal fara de care circulatia pe Calea Ferata nu poate fi in siguranta. Conform liderului sindical, salariul minim brut la Calea Ferata este 5.250.000 lei, iar ultima marire a avut loc in martie 2004.
"Administratia nu vrea sa acorde nici cei 4% acordati de catre Guvern pentru societatile monitorizate ", afirma Gheorghe Popa. Dupa sarbatorile de Pasti, Consiliile Nationale ale celor cinci federatii sindicale din Calea Ferata se vor intilni pentru a hotari declansarea grevei generale, in conditiile in care cele trei revendicari nu vor fi solutionate.
Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, a anuntat ca angajatii CFR care au declansat greva de avertisment nu vor primi majorari salariale. "In acest moment nu poate fi vorba de majorari salariale. Noi vom relua discutiile cu sindicatele, sintem dispusi la dialog, dar trebuie sa intelegem foarte clar ca CFR se afla intr-o situatie financiara grava ", a declarat ministrul Gheorghe Dobre.
Potrivit acestuia, greva a fost cauzata de datoriile foarte mari pe care CFR Infrastructura le-a acumulat in perioada 2001-2004. "CFR Infrastructura are datorii de 20.000 miliarde lei din care 4.500 reprezinta stopaj la sursa. S-a luat cota parte din Fondul de asigurari de sanatate al angajatilor si nu s-au mai virat sume la Bugetul de stat ceea ce este inadmisibil ", a precizat Gheorghe Dobre. Ministrul a spus ca situatia proasta a infrastructurii determina o situatie financiara proasta si la ceilalti operatori pentru ca infrastructura da tonul financiar al exploatarilor. "Vinovati pentru aceasta situatie sun cei care au gestionat CFR in perioada 2001-2004, prin achizitii inoportune si printr-un management defectuos, care a facut ca numai 80 de km de cale ferata sa fie modernizatiā€, a mai precizat Gheorghe Dobre.
Ministrul Transporturilor a spus ca nu se pot acorda nici tichete de masa deoarece, conform Legii, o companie care are datorii nu poate beneficia de aceasta facilitate.

Greva de avertisment si la Botosani

Greva de avertisment desfasurata ieri de catre angajatii SNCFR intre orele 7,00 si 9,00 nu a afectat in mod deosebit mersul trenurilor la Botosani. La ora terminarii grevei gara era aproape pustie, pe peron erau doar doua persoane. Pavel Ignat, sef statie CFR, a declarat ca in Botosani greva a afectat doar orarul trenurilor care trebuiau sa ajunga in gara, nefiind afectata ora de plecare. "Trenurile au stationat pe perioada grevei in Veresti. Probabil oamenii, in numar de aproximativ 150, au gasit alte mijloace de a ajunge in Botosani ", a declarat Pavel Ignat.