GfK: Studiu privind obiceiurile bancare ale romanilor
estiri.ro
Duminica, 25 Aprilie 2010
5240
Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor, 99% dintre romani nu vor apela in urmatorul an la credite pentru locuinta si 94% nu vor apela la credite de consum. Studiul releva ca peste un sfert dintre romani (26%) au deja credite, nivel similar cu cel inregistrat in Ungaria, dar sub nivelul Sloveniei unde aproape o treime (32%) din populatie s-a aratat interesata de credite.
In martie, creditele de consum (fara ipoteca) au fost contractate de 18% din populatia Romaniei, in scadere cu 4% fata de ianuarie, in vreme ce numai 4% dintre romani au contractat un credit pentru achizitionarea unei case sau apartament, potrivit studiului.
In legatura cu intentiile de imprumut pentru urmatoarele 12 luni, 4% dintre romanii sustin ca vor apela la credite de consum si numai 1% la cele pentru locuinta.
Mai mult de o zecime (11%) dintre romanii chestionati declara ca folosesc produse bancare de economisire, mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia, mai arata studiul.
In ce priveste obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau internet banking, romanii sunt foarte reticenti in conditiile in care mai putin de 1% apeleaza la acestea. La polul opus se situeaza Cehia (29%), Slovenia (24%) si Polonia (20%).
Studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania. In Romania au fost chestionate 1.000 de persoane, esantionul fiind reprezentativ la nivel national.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate pe patru segmente: Custom Research - cercetare ad hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media.
Antena3
Vineri, 12 Aprilie 2024
5240
Euronews
Vineri, 12 Aprilie 2024
5240
Antena3
Vineri, 12 Aprilie 2024
5240
Antena3
Joi, 28 Martie 2024
5240