Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a aprobat vineri, in adunarea generala extraordinara a actionarilor Aeroportului International Aurel Vlaicu din Baneasa, fuziunea aerogarii cu Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, prin infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
"Urmatorul pas este aprobarea hotararii de Guvern privind infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, apoi va urma o perioada in care cele doua aeroporturi trebuie sa se puna de acord cu toate chestiunile de ordin administrativ si juridic. Cam in cinci saptamani de la aprobarea hotararii in Guvern procedurile de fuziune vor fi finalizate", a declarat, vineri, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) Marin Anton.
Ambele aeroporturi sunt controlate in proportie de 80% de Ministerul Transporturilor, iar Fondul Proprietatea detine 20% din titluri. Strucutura actionariatului va fi mentinuta la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
Proiectul fuziunii trebuia discutat in sedinta de Guvern la sfarsitul lunii iulie, insa a fost retras pentru o reuniune viitoare, reprezentantii PSD solicitand ca actul normativ sa fie discutat in prealabil in Coalitie, au declarat, la acea data, surse oficiale.
Fuziunea este argumentata in proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management si a unei operari comune a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum si prin constituirea unui "pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii".
Conform documentului, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, realizata in urma fuziunii, isi va asigura sursele de finantare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenta, fonduri externe nerambursabile, acordate in conditiile legii, precum si forme legale de participare a capitalului privat si alte surse legal constituite.
Sediul central al companiei va fi in Otopeni, cele doua aeroporturi urmand sa functioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capitalul social initial de 143,7 milioane lei.
Prin actul normativ se propune trecerea unor terenuri aflate in domeniul privat al statuluisi date in folosinta gratuita a Aeroportului Henri Coanda in folosinta gratuita a companiei nou-infiintate.
Hotararea de infiintare a companiei Aeroporturi Bucuresti a fost aprobata de fostul Executiv in luna martie 2007, iar cererea de constituire a fost depusa la Oficiul Registrului Comertului doua luni mai tarziu.