Pe langa Johnson Controls, care a inceput chiar recrutarile de personal pentru fabrica pe care o va pune in functiune in incinta Ford, alti furnizori au ales sa isi deschida operatiuni in curtea fabricii auto din Craiova. Este vorba despre companii de calibru din industria componentelor auto. Multe dintre aceste firme isi deschid pentru prima data facilitati de productie in Romania. Aflati din GdS care sunt furnizorii ce vin la Craiova.

Companiile care urmeaza sa lucreze cu Ford roiesc in jurul fabricii, pentru a-si pregati operatiunile necesare lansarii celui de-al doilea model Ford care se va produce la Craiova, incepand din partea a doua a anului viitor. Pentru prima data, oficialii Ford Romania au discutat in mod public, saptamana trecuta, despre furnizorii cu care va colabora Ford. Ei isi vor deschide operatiuni fie in fabrica, fie in jurul ei, fie vor aduce componentele auto de pe langa Pitesti, unde au deja fabricute, pentru ca multi dintre ei sunt si furnizori Dacia. Presedintele Ford Romania, Dionisio Campos, a anuntat, in cadrul unui eveniment auto (Auto Romania 2010), organizat in Capitala de Asociatia Constructorilor Auto din Romania, ca Ford are deja 20 de furnizori. "In total, in Romania avem aproape 20 de furnizori. Dintre acestia, cinci sau sase sunt comuni cu Dacia si sunt amplasati in Pitesti, dar cifra aceasta este relativa deoarece unii dintre ei au doua sau mai multe amplasamente. De asemenea, vom vedea si investitii greenfield, aproape de uzina", a spus Dionisio Campos. Faptul ca 20 de furnizori au semnat deja contracte cu Ford arata ca lucrurile incep sa se miste in ceea ce priveste fabrica auto din Craiova. Unii furnizori recruteaza deja personal, iar altii isi stabilesc locatia in curtea uzinei craiovene. Venirea furnizorilor este un prilej pentru forta de munca superspecializata pe un anumit domeniu sa isi gaseasca locuri de munca.

Companiile care vin in incinta fabricii

In fabrica vor veni nume grele din industria componentelor auto. Potrivit unor surse apropiate fabricii, in incinta uzinei craiovene isi vor deschide facilitati de productie: Johnson Controls (SUA), Lear Corporation, Kautex (Germania), Magna (Canada), Faurecia (Franta), Handling & Lager (Spania). Aceleasi surse sustin ca nu va fi o problema pentru noii furnizori sa isi gaseasca forta de munca, pentru ca inclusiv dintre actualii angajati ai companiei Ford trimit CV-uri la firmele furnizoare de componente si piese de schimb.

Johnson Controls, Lear si Faurecia - deja cunoscuti

Johnson Controls produce scaune si sisteme interioare. Compania are deja trei fabricute deschise la Pitesti si Mioveni, fiind furnizor pentru Dacia, iar de curand a publicat in GdS anunturi de recrutare de personal din Craiova, pentru cea de-a patra fabrica din Romania, care se va deschide in curtea uzinei Ford din Craiova. Si Lear Corporation are deschisa o fabrica in Romania, tot in zona Pitestiului. Compania are ca obiect de activitate "fabricarea de echipamente electrice si electronice pentru autovehicule si pentru motoare de autovehicule" si lucreaza deja in uzina craioveana, potrivit surselor noastre. Faurecia este un grup francez cunoscut in lume pentru productia de scaune auto. Grupul face afaceri in Romania, avand doua unitati de productie, una la Talmaciu (Sibiu) si alta la Mioveni, tot in apropiere de uzinele Dacia-Renault.

Kautex, Magna si Handling & Lager vin prima data in Romania

Trei furnizori de componente auto isi deschid operatiuni pentru prima data in Romania, chiar la Craiova. Ei se vor stabili pe platforma industriala a Ford. Este vorba despre Kautex Textron GmbH & Co, cu sediul central la Holzlar Bonn (Germania). Compania produce mai multe componente auto: rezervoare, conducte de aer (pentru sistemul de clima), arbori cu came etc. Potrivit datelor de pe site-ul propriu, Kautex a avut in 2009 o cifra de afaceri de 1,28 miliarde de dolari, dintre care 54% in Europa, informeaza compania.
Magna International Inc, cu sediul central in Ontario (Canada), este inca o companie importanta care va produce pentru Ford si se va stabili pe platforma industriala a fabricii auto din Craiova. Magna produce mecanisme pentru scaune. De asemenea, compania se ocupa si de testarea sistemelor auto interioare, a sistemelor de inchidere si altele.
Handling & Lager este o companie specializata pe micrologistica si lucreaza pentru fabrica Ford din Spania, in localitatea Almussafes, unde are deschise operatiuni chiar pe strada Henry Ford, in zona industriala a fabricii Ford din Spania. In Craiova, compania ar urma sa aiba adresa tot pe strada Henry Ford, adica acolo unde se gaseste si uzina.
Nu se stie exact ce activitati vor desfasura acesti furnizori pentru Ford Romania, ce componente vor produce din gama lor de produse sau ce servicii vor presta, astfel de detalii nefiind publice, din motive lesne de inteles. La nivel oficial, Ford nu poate confirma sau infirma venirea acestor furnizori in curtea fabricii auto. "Politica Ford este aceea de a nu oferi detalii despre reteaua noastra de furnizori", au precizat reprezentantii Ford pentru GdS.

Grupul suedez IAC deschide fabrica la Bals

Cel mai probabil, Grupul IAC (International Automotive Components) din Suedia va deschide operatiuni de productie la Bals, in judetul Olt, la 20 de kilometri de Craiova, unde ar fi cumparat deja 5,5 hectare de teren. Autoritatile locale apreciaza ca se vor crea circa 600 de locuri de munca. Grupul IAC ar urma sa produca subansambluri din plastic pentru interiorul noilor masini Ford fabricate la Craiova: bord, volan, planseu etc. Primarul din Bals, Madalin Teodorescu, a confirmat ca un furnizor Ford deschide fabrica langa Bals, dar nu poate da detalii despre proiect, invocand confidentialitatea datelor.