Autoritatile spun ca pana in prezent nu s-a instalat in Dolj vreun potential furnizor pentru Ford, cu toate ca reprezentantii companiei sustin ca din toamna primul autovehicul va iesi pe poarta fabricii. Fiscul este de parere ca, daca ar fi venit furnizorii pentru Ford, s-ar fi intensificat activitatea economica in judet.

Un director din cadrul Fiscului doljean spune ca, in ciuda incasarilor, si Doljul este afectat de criza financiara.
Directorul coordonator adjunct al Activitatii de Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Dolj, Mihai Antonescu, a precizat, in conferinta de presa organizata marti, la sediul institutiei, ca situatia s-ar mai fi redresat din punct de vedere economic daca furnizorii Ford si-ar fi deschis societati pe teritoriul Doljului, fapt care nu s-a intamplat pana acum. "Pana si Ford, de la care asteptam sa dezvolte societati pe orizontala -
adica furnizorii nu au facut-o pana acum -, nu a pornit activitatea. Daca sunt mai multe societati care desfasoara activitati pentru Ford, atunci vor fi mai multe persoane angajate din Dolj si se vor plati mai multe impozite. Ford, ca si companie, plateste impozitele la Bucuresti, la ANAF, pentru ca face parte din categoria marilor contribuabili, dar pe noi ne interesau furnizorii pentru Ford, care nu au venit", a precizat Antonescu.

Ford confirma: inca nu au venit furnizori

Anul trecut, dupa ce Ford s-a instalat la Craiova, compania promitea ca o multime de furnizori de piese si echipamente isi vor deschide operatiuni in Romania, cel mai probabil in Dolj. La un moment dat, cativa dintre acestia fie si-au manifestat intentia sa-si deschida unitati in parcul industrial din Banie, fie au purtat discutii cu proprietari de terenuri din jurul Craiovei si chiar cu autoritati din judetele limitrofe (Olt). De anul trecut si pana acum, criza financiara si-a pus amprenta asupra industrei auto si cu atat mai mult asupra furnizorilor din bransa. Reprezentanta companiei Ford, Nadia Crisan, confirma faptul ca pana acum nu s-au instalat in Dolj eventuali furnizori ai producatorului de autoturisme, dar spune ca astfel de companii sunt in continuare interesate sa investeasca in zona. "Furnizorii Ford vor veni in mod natural la momentul potrivit. Noi stim ca ei sunt interesati sa identifice cele mai bune oportunitati si sa fie cat mai aproape de Ford. Detaliile nu putem sa le facem noi publice. Ford spera ca vor veni cat mai multi furnizori si vor beneficia in continuare de sprijinul autoritatilor", a spus Nadia Crisan. In tarile europene in care Ford are operatiuni, "satelitii" functioneaza in parcuri industriale, foarte aproape de fabricile producatorului de autovehicule. Initial, si furnizorii pentru fabrica Ford din Craiova solicitasera spatii in parcul industrial. Referitor la activitatea companiei, reprezentanta Ford repeta faptul ca "in toamna anului 2009 incepe productia primului autovehicul marca Ford la Craiova".
Prioteasa: Nu am cunostinta de nici un furnizor

Contactat telefonic, presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Prioteasa, a precizat ca in ultima perioada nu au existat eventuali furnizori pentru Ford care sa se intereseze de posibilitati de afaceri in Dolj. "Nu am cunostinta de nici un furnizor Ford care sa fi venit in ultima perioada in Dolj sau sa se fi interesat de desfasurarea activitatii in judet", a spus Prioteasa. Anul trecut, unii potentiali furnizori au cerut sa fie primiti in Parcul Industrial Craiova, dar acolo nu mai este loc. Consiliul judetean nu a reusit extinderea parcului industrial pentru ca banii care fusesera destinati achizitiei de terenuri a trebuit sa fie inapoiati la Bucuresti in virtutea crizei (pe motiv ca nu au fost cheltuiti pana la sfarsitul lui 2008). Chiar daca acum face diligente sa primeasca din nou acei bani, Prioteasa nu mai este sigur ca are pentru cine investi, din moment ce furnizorii nu isi arata intentiile clare: "Este criza si in parcul industrial. Multe dintre societatile care ocupa parcul nu au mai apucat sa-si faca investitiile planificate, asa ca teren s-ar mai gasi. Acum avem posibilitatea sa cumparam terenuri chiar din banii din bugetul consiliului judetean pentru ca preturile sunt mici. Intrebarea este pentru cine? Nu a venit nimeni la noi sa spuna: 'Uite, avem zece firme care cer expres sa intre in parcul industrial'".
Interes scazut pentru Craiova
Anul trecut, doar cativa furnizori de subansambluri auto s-au interesat de oportunitati de afaceri in Dolj si Olt. Este vorba despre Johnson Controls, Kirchhoff Automotive si Gestamp Automotion, dar propunerile lor de atunci nu s-au concretizat nici pana astazi. Anul trecut, Ford a organizat la Craiova o intalnire cu 40 dintre furnizorii companiei, prezentati drept potentiali investitori la Craiova, in cazul in care nu aveau deja deschise fabrici in alte zone ale tarii. Dupa aceea a aparut criza.
"Este criza si in parcul industrial. Multe dintre societatile care ocupa parcul nu au mai apucat sa-si faca investitiile planificate, asa ca teren s-ar mai gasi. Acum avem posibilitatea sa cumparam terenuri chiar din banii din bugetul consiliului judetean pentru ca preturile sunt mici. Intrebarea este pentru cine? Nu a venit nimeni la noi sa spuna: 'Uite, avem zece firme care cer expres sa intre in parcul industrial'".
Ion Prioteasa, presedintele Consiliului Judetean Dolj