Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a emis un ordin intrat in vigoare ieri, prin care obliga furnizorii de servicii sa schimbe contractele cu clientii. Furnizorii de utilitati, companiile de telefonie mobila, cablu, internet sau comerciantii de masini in leasing sunt obligati sa modifice contractele, care acum vor contine noi clauze. Furnizorul este obligat sa precizeze data inceperii si incheierii contractului, iar in cazul renuntarii la contract, este obligat sa trimita instiintare cu 30 de zile inainte.
Noile contracte vor avea specificate modalitatile de penalizare pentru agentii economici in cazul in care nu respecta conditiile pentru prestarea serviciului respectiv. Furnizarea serviciilor poate fi intrerupta numai dupa ce compania de gaze, apa, energie sau cablu TV va trimite un anunt cu zece zile inainte.
Prin ordinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, nici bancile nu mai au voie sa redacteze contracte cu litere mai mici de 14, astfel incat sa poata fi citite usor. De asemenea, ca si consumator, poti renunta la un serviciu fara sa achiti costuri suplimentare si poti sa iti exprimi optiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate in avans.
Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Dolj va incepe controalele de saptamana viitoare, conform directorului OJPC, Gheorghe Marinescu. "Schimbarea contractelor este un lucru bun, este in avantajul consumatorilor, iar de saptamana viitoare vom initia controale. Unii agenti economici au motivat ca au foarte multe contracte care trebuie schimbate, insa au avut suficient timp la dispozitie pentru ca au fost instiintati anterior. In prima faza, amenzile vor fi de 1.000 pana la 5.000 de lei, apoi ramane sa stabilim alte masuri", a mai declarat Marinescu.