Incepand de azi intra in vigoare ordinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), care ii obliga pe furnizorii de utilitati, telefonie mobila, cablu, Internet, pe comerciantii de masini in leasing si pe institutiile de credit sa schimbe contractele pentru clienti pentru a include clauze in favoarea acestora.
Printre aceste noi clauze se numara dreptul clientilor de a fi despagubiti de catre furnizorul de utilitati in cazul in care acestia sufera pierderi din cauza intreruperii neanuntate a serviciului respectiv. Astfel, furnizarea serviciilor nu poate fi intrerupta decat dupa ce compania de gaze, apa, energie sau cablu TV va trimite un anunt cu 10 zile inainte. Nici bancile nu vor mai avea voie sa redacteze contracte cu litere mai mici de 14, astfel incat sa poata fi citite usor. De asemenea, consumatorii isi vor putea exprima optiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate in avans. Reprezentanti ai Electrica declarau recent ca noile contracte vor putea fi semnate de consumatorii captivi fie prin prezentarea acestora la sediile companiei, fie direct acasa. In acest caz, angajatii Postei Romane, cu care Electrica are contract, vor merge la resedintele consumatorilor pentru a le aduce spre semnare contractele cu noile clauze incluse. (M.H.)