Ford solicita statului roman stergerea datoriilor anterioare inregistrate de fosta fabrica Daewoo din Craiova, inaintea demararilor procedurilor de tranzactionare a uzinei. Cerinta investitorului american ar putea amana cu cateva saptamani deznodamantul preluarii.
Tom Malcolm, purtatorul de cuvant Ford Europa, citat de Automotive News, declara ca statul roman ar trebui sa promulge o lege care sa reglementeze existenta unor anumite datorii ascunse contractate de fostii proprietari. In 2002, datoriile uzinei se ridicau la circa 220 de milioane de euro. In acest context, previziunile presedintelui AVAS, Sebastian Vladescu, legate de incheierea negocierilor in cursul acestei saptamani par destul de optimiste. Parlamentul bicameral al Romaniei s-a aflat in vacanta pana la 3 septembrie, fiind putin probabil ca legea solicitata de Ford sa iasa in cursul acestei saptamani, astfel incat negocierile sa se reia intr-un timp real. O situatie similara s-a inregistrat in 2005 la fabrica Daewoo din Varsovia, unde datoriile catre furnizori, bugetul statului si catre salariati au intarziat achizitia fabricii poloneze de catre producatorul ucrainean UkrAVTO.In ceea ce priveste planurile investitorului american referitoare la preluarea fabricii, presa britanica scria zilele trecute ca Ford ar putea produce la Craiova noua generatie a modelului Fiesta, masina care va fi prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt sub forma unui concept numit Verve, potrivit cotidianul britanic "The Times". John Fleming a spus ca adaptarea fabricii de la Craiova pentru productia modelelor Ford ar putea dura intre 12 si 15 luni de la preluare, preciza "The Times". (D.E.)