In discutiile de modificare a clauzelor din contractul de privatizare dintre statul roman si Ford au aparut puncte divergente. Una cere Ford si alta vrea statul roman. In plus, Ford ar vrea sa scape de activele Mecatim Timisoara, pe care le cedeaza statului roman. De fapt, actionarii minoritari ai firmei din Timis ar putea crea probleme Ford.

Solicitarea Ford de a modifica anumite clauze din contractul de privatizare nu a fost finalizata nici pana acum. Din cate se pare, Ford nu mai vrea activele Mecatim Timisoara, pe care le cedeaza statului, pentru a nu avea probleme cu micii actionari. Intre timp, intre comisia de renegociere a contractului si Ford au aparut disfunctionalitati, in sensul ca ceea ce solicitase compania producatoare de autoturisme nu a fost pe placul celor din comisie, astfel ca ei au cerut Ford sa refaca solicitarile.
"Am suspendat, momentan, discutiile cu Ford, pentru ca am avut cateva puncte divergente. Ei doresc alta analiza a contractului de privatizare si prima varianta propusa de Ford nu am acceptat-o. Apoi au venit cu alta varianta, mai apropiata de cea existenta in contract, dar trebuie discutata", a declarat recent, pentru GdS, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Aurelian Popa. El a mai spus ca statul solicita in continuare sa fie mentinuti salariatii uzinei si fabrica "sa se integreze in zona industriala a Craiovei", dar, in acelasi timp, Popa neaga faptul ca Ford ar fi solicitat sa modifice in contract ceva legat de angajatii fabricii. Presedintele AVAS a mai aratat ca Ford a cerut confidentialitatea discutiilor pana in momentul in care se va modifica respectivul contract de privatizare, prin act aditional. Abia in acel moment, opinia publica poate afla ce vrea Ford de la statul roman. In ultima perioada, in presa au aparut speculatii potrivit carora Ford cere amanarea cu cel putin un an a investitiilor promise pentru fabrica de la Craiova. Ford promitea prin contract ca va face investitii de 650 de milioane de euro in uzina craioveana, in patru ani de la preluarea efectiva a acesteia.
Ford a cerut ca negocierile sa fie secrete

Compania producatoare de autoturisme nu doreste sa dezvaluie opiniei publice din Romania care este adevarata miza a negocierilor cu statul roman si confirma ca vrea ca discutiile din comisia de renegociere a contractului de privatizare sa fie secrete. Ford spune in mod repetat ca nu s-au schimbat angajamentele fata de Romania. Ceea ce este logic, pentru ca acele angajamente se pot schimba doar prin act aditional la contractul de privatizare.
"Nu avem nimic nou de adaugat, deoarece angajamentul nostru fata de Craiova si de Romania ramane neschimbat. Referitor la confidentialitatea discutiilor, aceasta tine de esenta oricarei negocieri comerciale", a spus, pentru GdS, Nadia Crisan, membru in Consiliul de Administratie al Ford Romania. Ford nu da publicitatii ce anume cere statului roman sa modifice in contractul de privatizare.
Probabil Ford nu vrea Mecatim

Singurul lucru care li s-a aprobat din prima celor de la Ford este acela ca procesul de restructurare va fi accelerat. Procesul de restructurare presupune mai intai fuziunea dintre Automobile Craiova (ACSA - firma care a detinut fabrica Daewoo), Ford si Mecatim Timisoara (firma tot din grupul Daewoo). Dupa fuziune urmeaza divizarea in doua. Pe de o parte Ford - cu activele sale, iar pe de alta parte, trebuie sa apara o societate de stat, care sa preia activele conexe, nedorite de Ford. Noua societate de stat care ar trebuie sa detina activele nedorite de producatorul auto se poate infiinta mai devreme decat era prevazut in contractul de privatizare, a spus presedintele AVAS. Societatea imobiliara cu capital de stat care trebuia infiintata de statul roman si ar fi trebuit sa contina activele conexe pe care Ford nu le-a solicitat prin contractul de privatizare. Surse apropiate negocierilor au sustinut ca oficialii de la Ford nu mai vor activele Mecatim Timisoara, pentru a nu avea probleme similare cu actionarii minoritari, asa cum s-a intamplat la preluarea ACSA. Ford grabeste divizarea (mai ales ca firma a delistat de la Bursa ACSA si detine peste 97% din actiunile acestei companii). Potrivit contractului de privatizare a fostei Daewoo, divizarea poate avea loc in trei ani de la finalizarea restructurarii, dar Ford vrea sa scape mai devreme de activele de la Mecatim. Aspect aprobat, de principiu, de comisia infiintata la AVAS.
De altfel, potrivit Anexei 3 a Contractului de privatizare in forma actuala, "Societatea de Productie" - adica Ford - va trebui sa aiba un actionariat alcatuit din Ford Motor Company, statul roman si altii. La "altii" sunt inclusi actionarii minoritari ai ACSA, dar si cei ai Mecatim Timisoara. Asa se explica de ce nu mai vrea Ford activele Mecatim, pentru a nu se trezi pe cap si cu "minoritarii". Amintim ca in cazul actionarilor minoritari de la ACSA, Ford a incercat sa rascumpere actiunile chiar si prin oferta publica de cumparare, dar procentul a fost sub asteptari. In plus, au existat probleme si in instanta, procesele fiind intentate de unii actionari minoritari. Cel mai probabil, Ford nu vrea ca aceste lucruri sa se repete.
Atunci cand comisia de renegociere stabilita de guvern va ajunge la o concluzie finala, actul aditional la contractul cu Ford trebuie aprobat de executiv, printr-un act normativ.
Cotatia Mecatim la Bursa
Luni, pe piata secundara (Rasdaq) a Bursei de Valori Bucuresti, actiunile Mecatim Timisoara erau tranzactionate la pretul de sase lei pe actiune. In plus, potrivit ultimei informari a Depozitarului Central catre Bursa, la 31 decembrie 2009, actionarii minoritari detineau 5,22% din actiunile Mecatim.