Toate centrele de vanzari ale fostei Daewoo vor fi inchise din toamna, iar 91 de angajati fie vor accepta posturi la Craiova, fie vor fi disponibilizati. Potrivit contractului de privatizare, Ford nu are voie sa disponibilizeze personal decat in anumite conditii.

Ford intentioneaza sa inchida centrele de vanzari din Bucuresti, Constanta, Cluj, Brasov, Iasi si Timisoara, iar 91 de persoane ar urma sa fie disponibilizate incepand cu 1 septembrie, sustin sindicatele din companie. "Este sigura chestiunea cu inchiderea centrelor zonale. Din septembrie ar urma sa plece acasa 91 de oameni din acele centre, dar li se da posibilitatea sa lucreze in Craiova. Numai ca, din cate am vorbit eu cu ei, nu prea vor sa vina in Craiova. Toti au familii, copii la scoala, apartamente, rate la banci in orasele in care locuiesc si le este greu sa plece de acolo. Ei vor primi 11 salarii compensatorii, conform contractului colectiv de munca, si cate 2.800 de lei in plus. Noi am cerut la ITM Dolj si la AJOFM prelungirea cu zece zile a termenului la care se vor declansa procedurile, pentru a le oferi posibilitatea sa-si gaseasca un loc de munca", a spus Titi Covale, liderul Sindicatului "Demnitatea" din cadrul Ford Romania.

Nu sunt disponibilizari la fabrica din Craiova

Liderul Sindicatului "Rodae", Ovidiu Cioroianu, a sustinut ca nu vor fi disponibilizari la Craiova. De asemenea, centrul de vanzari din Banie ce apartine fabricii Ford ca, de altfel, si service-ul din Craiova nu fac obiectul reducerilor de personal anuntate de compania americana, ci doar centrele de service si vanzari din orasele anuntate mai sus vor fi inchise. Cioroianu a spus ca Ford a luat aceasta decizie din trei motive: "din cauza crizei; din cauza ca Ford nu are definita aceasta activitate ca la Daewoo - la fosta companie masinile ieseau pe poarta fabricii, iar cand ajungeau la centrele de vanzari si de depozit erau tot in proprietatea Daewoo (Ford are alta politica: masina, odata iesita pe poarta, este deja a dealerului sau a importatorului); in al treilea rand, vanzarile la acele centre au incetat de ceva timp. De la inceputul lui decembrie 2008 nu mai au vanzari, din cate stiu eu. Centrul de vanzari de la Craiova este scos din ecuatie, iar service-ul de aici lucreaza".

ITM confirma concedierile

Conducerea Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Dolj a confirmat faptul ca Ford a depus inca din luna iunie intentia de concediere a personalului de la centrele de vanzari din tara. De asemenea, institutia a aprobat cererea sindicalistilor de a amana putin concedierile. "ITM Dolj, la solicitarea Sindicatului 'Demnitatea', dupa consultari cu AJOFM Dolj, a dispus amanarea cu zece zile calendaristice a termenului de emitere a deciziilor de concediere", a spus Ion Berindei, inspector de munca la ITM Dolj.

Serviciile centrelor din marile orase nu mai sunt operationale

Ford sustine ca serviciile furnizate de centrele din marile orase nu mai sunt operationale, motiv pentru care se inchid. "Ford Romania a decis sa inchida cateva centre de service si depozite din diferite zone ale Romaniei. Aceste locatii au oferit service si piese de schimb pentru produsele Daewoo fabricate anterior la uzina de la Craiova. Tinand cont de faptul ca vanzarea de masini Daewoo a incetat in a doua jumatate a anului trecut, cererea pentru astfel de servicii a inregistrat un declin pana la punctul in care aceste servicii furnizate nu mai sunt operationale si astfel am decis intreruperea activitatii", a precizat pentru GdS Nadia Crisan, reprezentanta a Ford Romania.
Despre personalul care lucra in acele centre, reprezentantul Ford sustine ca nu sunt disponibilizari, iar daca doresc sa paraseasca societatea, li se ofera salarii compensatorii: "91 de angajati isi desfasoara activitatea in aceste centre de service si depozite. Tuturor angajatilor care doresc sa fie relocati la Craiova le vom oferi locuri de munca la fabrica. In cazul in care acestia doresc sa paraseasca societatea, li se vor oferi plati compensatorii competitive, in conformitate cu contractul colectiv de munca al societatii".
Restructurari doar in anumite conditii

Potrivit contractului de privatizare, compania Ford s-a angajat sa pastreze personalul pe care l-a preluat odata cu privatizarea fabricii din Craiova. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) - institutie care se ocupa de postprivatizarea fostei Daewoo - sustine ca in contractul de privatizare incheiat de statul roman cu Ford Motor Company exista o clauza de mentinere a 3.912 salariati in cele trei companii: Ford Romania, Automobile Craiova si Mecatim Timisoara. Totusi, purtatoarea de cuvant a AVAS, Adriana Tran, a anuntat ca Ford poate face restructurari de personal "in anumite conditii, printre care si reorganizarea activitatii, atunci cand au loc divizarea si fuziunea celor trei societati etc.". "In momentul in care se vor face disponibilizarile, Ford trebuie sa anunte si la AVAS", a spus Adriana Tran.