Arata aproape ca un Focus obisnuit. Neavizatii pot crede ca e masina unui excentric caruia îi place culoarea portocaliu. Dar nu vorbim de orice portocaliu, vorbim de Electric Orange metalizat. Si nu vorbim de orice Focus, vorbim de Focus ST. De ce este deosebit? Începem cu propulsorul, un 2,5l Duratec TURBO, cu 5 cilindri în linie si 20 de valve. Ce stie sa faca acest motor? 225 cai-putere la 6000 rpm si un moment maxim de 320 Nm disponibil constant între 1600-4000 rpm. Cuplat la o cutie manuala cu sase trepte, propulseaza masina la 240 km/h. Cum nu poate fi vorba doar de motor, cutie de viteze, volan si schimbator, ST vine echipata si cu jucariile de care avem nevoie într-o masina: aer conditionat automat bi-zona, geamuri actionate electric, închidere centralizata prin telecomanda, oglinzi reglabile electric si încalzite sau radio Sony cu 8 difuzoare, comenzi pe volan.Cum se conduceCu atentie! Atât prin oras, cât si prin afara, directia s-a dovedit foarte sensibila, înfricosator de sensibila la viteze mai mari. Sistemul de directie este electro-hidraulic, cu posibilitatea de setare (standard, confort sau sport). Nu am stat sa îl setam, ceea ce ar putea fi cauza a ceea ce spuneam mai sus. Înainte de a baga piciorul în acceleratie, e bine sa îti amintesti ca ai o întreaga herghelie sub capota, iar cele trei ceasuri de presiune turbo de pe bord, pe lânga faptul ca arata bine, ar trebui sa fie si un semn de avertizare. Unul din colegii mei, dupa o „tura“ cu masina, a spus ca are prea multa putere. Personal, nu sunt de aceeasi parere, ci spun ca ST are suficient „spate“ încât sa nu te lase la nevoie, într-o depasire din scurt, de exemplu. La drum, Focus ST s-a comportat excelent, a stat foarte bine pe drum si în curbe, a intrat în depasire cu muschii încordati la maxim, a ajuns cu usurinta la 200 km/h, a frânat foarte bine datorita discurilor de frâna ventilate de 320 mm pe fata si 280 mm pe spate. Chiar daca masina este echipata cu suspensii sport, nu este neconfortabila. Însa nici nu este o masina de familie. Ce nu ne-a placut la masina? Pretul, 28.211 euro, înmatriculata, la dealerul Ford din Craiova, Plusauto.