Lansat oficial in Romania la mijlocul anului trecut, la Bucuresti, iar in Craiova la evenimentul "Zilele Ford Oltenia", din noiembrie, Focus ST este disponibil la showroom-ul local Ford in varianta Electric Orange.
Focus ST este propulsat de un motor pe benzina de 2,5 litri cu 5 cilindri in linie, care a fost modificat de specialistii de la Ford TeamRS si genereaza un cuplu maxim de 320Nm incepand de la numai 1.600 rpm. Cuplul se mentine la aceasta valoare pana la 4.000 de rotatii pe minut. Pastrarea cuplului motor maxim pe o plaja de turatii atat de intinsa s-a facut prin adoptarea sistemului Ford de distributie variabila dubla Ti-VCT. Informatiile de care un sofer sportiv are nevoie, precum temperatura uleiului din motor, presiunea acestuia si presiunea in sistemul turbo, sunt oferite de trei ceasuri plasate central pe bord.
Sistemul de evacuare dubla ofera un sound special care acopera toate nuantele intre ralantiul silentios si mugetul motorului atunci cand acul turometrului se opreste in zona rosie.
Directie precisa, frane si suspensii sport
Directia sport de care beneficiaza Focus ST inseamna o cursa maxima a volanului de 2,4 rotatii, iar sistemul de directie este proiectat astfel incat sa raspunda cu 8% mai repede la comenzi.
Raspunsul rapid al motorului este garantat de constructor prin sistemul Turbo KKK BorgWarner, care, impreuna cu transmisia manuala in sase trepte, propulseaza Focus ST la 100 km/h in 6,8 secunde. Focus ST se vrea un adevarat performer. Viteza maxima este de 240 km/h.
Grinda de rezistenta dintre amortizoarele fata imbunatateste comportamentul dinamic al masinii. Focus ST are arcurile fata cu 30% mai rigide, amortizoarele puntii fata recalibrate si o bara de torsiune cu 5% mai groasa, pentru a asigura o mai buna stabilitate in viraje.
Discurile de frana mai mari inseamna mai multa forta de franare atunci cand este nevoie. Patru pistoane actioneaza placutele de frana pe discurile ventilate cu diametrul de 320 mm si grosime de 28 mm. Puntea spate este echipata cu discuri de frana de 280 mm. Suspensia spate este independenta, de tip Control Blade.
Dotari hi-tech
Masina este echipata cu sistem electronic de control al stabilitatii si control al tractiunii, pentru a imbunatati aderenta. Dotarile includ sistemul BlueTooth&VoiceControl, care permite conectarea telefonului mobil la sistemul audio al masinii si controlul vocal al comenzilor pentru telefonul mobil, sistemul audio, sistemul de climatizare automata si sistemul de navigatie. Cardul de acces Ford reprezinta o noutate in domeniul sistemelor de inchidere centralizata fara cheie. Portierele se deschid la simpla actionare a manerelor usilor, fara sa fie nevoie sa scoateti cardul de acces din buzunar, atata vreme cat prezenta acestuia este confirmata de senzorii de perimetru ai sistemului.