Aproximativ 1.000 de salariati ai Ford România, angajati ai fabricii de la Craiova, s-au aflat în aceasta luna în somaj tehnic timp de trei zile, din cauza crizei financiare care zguduie lumea, a dezvaluit ieri Ovidiu Cioroianu, liderul de sindicat.
Ei reprezinta aproape o treime din totalul salariatilor companiei (3.900) si sunt personalul direct productiv în prezent, lucrând la sectia de motoare si cutii de viteze a fabricii. „Luna aceasta, sectia a fost în somaj tehnic timp de trei zile. Nici acum nu se lucreaza la întreaga capacitate si este posibil sa fie si mai rau, daca se prelungeste criza. GM a cerut micsorarea productiei din cauza crizei economice“, a declarat Ovidiu Cioroianu.
Conform contractului, Ford România trebuie sa livreze în acest an 200.000 de cutii de viteze si 170.000 de motoare pentru fabricile Daewoo preluate de GM în Uzbekistan, Ucraina, Egipt si Coreea. Contractul-cadru dintre cele doua parti ar trebui sa se încheie în 2009, însa el ar putea fi finalizat mai devreme, în conditiile în care GM a fost lovita de criza mondiala si cauta solutii de fuziune cu concernul Daimler - Chrysler. Reprezentantii GM în România spun ca vor da în curând un comunicat privind contractul cu Ford. Pe de alta parte, restul salariatilor Ford România lucreaza în prezent la înlocuirea si modernizarea liniilor de productie care au apartinut Daewoo. Acesta ar fi „avantajul“, sustin salariatii, ca uzina de la Craiova nu este legata, deocamdata, de productia de automobile si deci de vânzari. Pe de alta parte, ne punem întrebarea: daca fabricile productive îsi restrâng activitatea sau o întrerup temporar, va cheltui Ford bani în conditii de criza pentru modernizarea si dezvoltarea celei de la Craiova, va plati salariatii care se ocupa de lucruri administrative?