Regionala galateana de cai ferate are datorii ce depasesc cinci miliarde de lei la o societate comerciala de prestari servicii, care inregistreaza la rindul ei debite catre bugetul de stat a caror valoare se ridica la aproape 20 de miliarde de lei.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a chemat in judecata CNCFR-Regionala CFR Galati pe motiv ca aceasta din urma nu si-a achitat obligatiile catre bugetul consolidat al statului. Regionala CFR Galati inregistreaza de fapt datorii catre o firma, SC Dimofte SRL Galati, pentru mai multe prestari de servicii, a caror valoare este estimata la 5.077.097.506 lei. Feroviarii recunosc doar jumatate din datorie, insa pina acum nu au platit nici un ban la bugetul de stat, dupa cum reiese din actele depuse la dosar de Fisc. De altfel, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Finantelor Publice Galati, a chemat in judecata mai multe regionale CFR din tara, fiind vorba de Regionala CFR Brasov, Regionala CFRTC Craiova si Regionala CFR Constanta, toate inregistrind debite catre SC Dimofte SRL. Societatea amintita a acumulat, la rindul sau, datorii uriase la bugetul de stat, care insumate se cifreaza la 19.556.630.924 de lei.

Efectul de domino

Conducerea SC Dimofte SRL Galati considera ca vinovata de toata aceasta situatie se face CN CF CFR SA, prin regionalele sale din teritoriu, din cauza carora societatea a ajuns practic in incapacitate de plata, acumulind datorii catre bugetul de stat, dar si catre cei 424 de angajati, care, la un moment dat, nu isi primisera salariile timp de sase luni de zile. Pentru acest motiv, Fiscul a solicitat ca toate sumele de bani datorate SC Dimofte SRL Galati sa fie virate direct la bugetul de stat, in contul debitului inregistrat de aceasta firma la Administratia Finantelor Publice Galati. Lucrurile s-au complicat in instanta, unde CN CF CFR SA a cerut respingerea actiunii ca nefondata pe motiv ca Fiscul ar fi facut o eroare in privinta regionalei cu care dorea sa se judece. CFR SA a precizat ca exista doua societati feroviare distincte, CNCFR-sucursala Regionala CFR Craiova si SNTFC-Regionala de Transport Feroviar de Calatori Craiova. Cu alte cuvinte, a fost chemata in instanta o societate care nu avea datorii la bugetul de stat. Pe de alta parte, Regionala CFR Constanta considera ca Tribunalul Galati nu este competent sa judece aceasta cauza, ci instanta similara din Constanta. Magistratii sectiei civile din cadrul Tribunalului Galati va trebui sa decida mai intii daca dosarul este sau nu de competenta sectiei comerciale a acestei instante, aspect ce va fi lamurit la urmatorul termen de judecata.