Firmele de telefonie vor fi obligate de stat sa-si informeze detaliat clientii, cu prezentarea tuturor costurilor serviciilor oferite. Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a lansat de curand un nou regulament referitor la relatia societate de telefonie-client. Potrivit proiectului lansat saptamana trecuta de ANRC, furnizorii de servicii de telefonie (fixa sau mobila) vor fi obligati sa prezinte clar clientilor conditiile de furnizare a serviciilor.
Pe factura detaliata, care se va elibera la cerere, firmele de telefonie vor aduce la cunostinta abonatilor informatii despre perioada de tarifare, cuantumul abonamentului lunar, sumele percepute pe categorii de apeluri sau mesaje, gratuitatile de care beneficiaza abonatul etc. Pe factura vor mai fi inscrise numerele apelate, data, ora si durata convorbirilor, precum si tariful perceput pentru fiecare convorbire sau mesaj. Firmele de telefonie sau internet vor mai oferi publicului informatii despre ofertele generale pe paginile proprii de internet si, la cererea utilizatorilor, gratuit, in forma tiparita. De asemenea, ofertele de telefonie ale fiecarei companii vor cuprinde categoriile de servicii oferite, localitatile in care sunt disponibile serviciile, modalitatea de tarifare (la secunda/minut), tarifele percepute in functie de destinatie/reteaua apelata, facilitatile incluse in oferta respectiva etc. De asemenea, "Ghidul utilizatorului", pagina de internet realizata de ANRC, va furniza informatii despre protectia drepturilor si interesele utilizatorilor, solutionarea reclamatiilor etc.
Proiectul este lansat spre consultare pe www.anrc.ro pana la 18 august 2006, iar persoanele interesate pot transmite recomandari pana la aceasta data.