B365.realitatea.net informeaza : Primul tronson din Bulevardul Uranus va fi gata la primavara
Primul tronson din Bulevardul Uranus va fi terminat cu o intarziere de aproape un an. Conform termenului initial, lucrarea ar fi trebuit terminata in vara acestui an. Ultimele estimari indica ca termen final primavara lui 2012, dar fara zona Halei Matache.
Proiectul a fost intarziat de lucrarile la reteaua de canalizare. Astfel, in urma unei expertize a Apanova s-a decis schimbarea retelei de canalizare, care ajunge si la o vechime de o suta de ani. Astfel, primul tronson din Bulevardul Uranus ar fi trebuit finalizat in vara acestui an, insa expertiza Apanova a venit abia in primavara si a intarziat lucrarile.
"Sub Hala Matache este un canal colector de 100 de ani. Daca acest canal colector cade, cade si hala. Acest canal colecteaza apa pluviala si menajera din zona Piata Presei Libere, si toate cartierele de acolo. Se va pune un canal nou, langa cel vechi, pana in zona Grivita. Canalul vechi va fi umplut cu balast, il compactam astfel incat sa nu apara probleme daca se prabuseste. Deci lucrarile din zona Halei Matache vor fi clar intarziate de solutia de a mentine hala", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv in cadrul Directiei pentru Transporturi si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei.
Pentru celelalte segmente, autoritatile estimeaza ca lucrarile vor fi gata in cateva luni. "Noi tragem sa finalizam in prima etapa in termen de o luna de zile zona de la Plevnei la Stirbei Voda, si intr-o luna, o luna si ceva zona de la Victoriei la Polizu. Se va avansa mult, si speram sa se inchida, in functie de cum ne lasa vremea, pe zona de la Piata Virgiliu pana la Vulcanescu. In primavara primul tronson va fi gata fara Hala Matache", a mai precizat Ion Dedu.

Hala Matache ramane pe Bulevardul Uranus

Desi initial se hotarase ca monumentul istoric sa fie demontat si apoi mutat la cativa zeci de metri mai in spate fata de locatia actuala, autoritatile s-au vazut nevoite sa revina asupra deciziei initiale. Astfel, Hala Matache va ramane pe amplasamentul actual, dar proiectul va fi modificat. Conform planurilor initiale Strada Garii de Nord trebuia prelungita urmand a se intersecta intr-un nou sens giratoriu cu strada Berzei si Mircea Vulcanescu. Circulatia prin sensul giratoriu s-ar fi facut pe patru benzi destinate autoturismelor si pe doua cai de rulare pentru tramvaie. In conditiile in care Hala Matache nu va fi mutata, sensul giratoriu nu va putea fi realizat.
Cu o lungime de 1,8 kilometri, primul tronson al Diametralei Nord-Sud sau al Bulevardului Uranus ar fi trebuit finalizat in 2011. Proiectul a fost atacat insa in instanta de Asociatia Salvati Bucurestiul care a castigat cinci procese cu Primaria.
Potrivit proiectului, noul bulevard va avea 3,8 kilometri de piste pentru biciclisti, 3,3 kilometri cale simpla de rulare pentru tramvaie si peste 12.000 de metri patrati de trotuare. In plus, vor fi amenajate si noi spatii verzi. Mai exact 4.000 metri patrati de spatiu verde, potrivit autoritatilor.
Diametrala Nord-Sud va tripla capacitatea de circulatie atat pentru autoturisme, cat si pentru mijloacele de transport in comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe ora se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe ora. De asemenea, numarul calatorilor transportati prin zona va creste de la 500-700 pe ora la 1.000-2.000 pe ora.