"In Romania, munca cinstita nu te scapa de saracie" - este propozitia pe care o auzi din gura oricarei persoane prinse la furat. In acest fel, infractorii se scuza, in opinia lor, atunci cand cineva descopera ce vila si masina ultimul tip isi pot permite dintr-un salariu de mizerie. Cum la capitolul inventivitate in materie de furt calificat romanii sunt campioni detasati, in ultimul timp acestia au descoperit o noua gaselnita prin care se pot imbogati rapid si sigur: furtul de combustibil de la instalatiile de benzina. Cotidianul "Replica" scoate la lumina un caz de furt de combustibil in care este implicata o adevarata retea de traficanti. Mai precis, este vorba despre un furt "pe fata” de combustibil, care se comite pe ferry boat-ul "Eforie", din Portul Constanta Agigea Sud, in dana 120. Pentru inceput, in acest caz, primii banuiti au fost motoristii si mecanicii. In fapt, reteaua de traficanti cu combustibil este condusa chiar de comandantul navei, Nicolae Rosu. Impotriva acestuia exista si reclamatiile unui fost angajat pe nava, fiind vorba despre Nicolae Dumitru, dupa cum s-a recomandat. Fostul angajat il acuza pe comandant de furt si da in vileag toata reteaua cu care, din propriile spuse, colabora inainte chiar si el. "In perioada cand lucram pe nava, ca motorist, zilnic erau transportati de pe nava, ilegal desigur, sute de barili de combustibil. Erau mai multi implicati in aceasta afacere si cred ca si acum se ocupa cu aceleasi manarii. Capii bandei de traficanti erau comandantul si secundul navei". Metoda de operare era si este destul de simpla: in fiecare zi, dupa terminarea orelor de program, adica in jurul orei 15.00, comandantul Nicolae Rosu iesea din tura cu canistrele pline de combustibil. La iesirea din port, chiar la poarta, il astepta un autoturism care il prelua cu canistrele de benzina, pentru a putea iesi fara nici o problema din acvatoriul portuar. Daca ar trebui sa ne luam dupa masinile ultimul tip aflate in posesia comandantului sau a secundului navei "Eforie" (nava care apartine de CFR), ai zice ca acestia doi au salariu de presedinti de stat, ba chiar mai mari. Cei doi - magnati in devenire ai petrolului - nu actioneaza de capul lor, ci, probabil pentru o mai buna prosperitate a afacerii pe care o detin, au acoliti din toate sferele de activitate, asta insemnand de la mici functionari portuari pana la inspectori ai Politiei Constanta. Reporterii cotidianului nostru au incercat in nenumarate randuri sa stea de vorba cu comandantul in cauza, insa acesta nu este de gasit. Probabil ca el chiar are ceva de ascuns: poate chiar instalatia artizanala de la bordul navei, prin care sustrage combustibilul din tancurile navei pe puntea principala, pentru a o imbutelia in canistre.

Rosu este acuzat si de nepotism

In afara de acuzatiile de furt care i se aduc acestuia, comandatul mai este, de asemenea, acuzat si de nepotism. In fapt, Nicolae Rosu si-a concediat un motorist vechi de 15 ani in aceasta meserie, si de incredere din echipajul sau, pentru a-l aduce la bord pe nepotul sau - ca sa fure impreuna - care a absolvit anul acesta cursurile Universitatii de Marina Civila din Constanta. Adunate una peste alta, acuzatiile care i se aduc comandantului sunt extrem de grave, mai ales ca marele semn de intrebare este: de ce acesta nu a fost niciodata prins in fapt? Poate ca intr-adevar acesta chiar are ca acoliti si politisti, care in schimbul unei sume consistente ii acopera cu dibacie urmele, pentru ca acesta sa nu fie descoperit. Vom reveni.