Cu toate ca mai sunt persoane care nu cred în binefacerile tratamentelor alternative, o afacere în domeniul plantelor medicinale si produselor naturiste se poate dezvolta frumos.Farmaplant este o afacere care are drept obiect de activitate comercializarea plantelor medicinale si a produselor naturiste, a articolelor tehnico-medicale si a produselor farmaceutice (drogherie). Afacerea a început în urma cu 12 ani, sub alta denumire si implicit sub tutela altei firme. La momentul respectiv, Farmaplant era o firma ce avea ca obiect de activitate comertul cu articole de îmbracaminte si încaltaminte. "Ne-a venit ideea cu plantele medicinale dupa aproximativ doi ani de activitate în vechiul domeniu, în primul rând pentru ca tot ceea ce comercializam nu mai era de actualitate, în al doilea rând pentru ca erau 'locul si momentul' pe piata si în al treilea rând, pentru ca acei câtiva concurenti care existau (în special Plafarul de Stat, cel mai apropiat de locatia noastra), din punctul nostru de vedere, nu aveau o oferta la desfacere asa cum credeam noi ca ar trebui sa existe", a declarat Ovidiu Ciurezu, directorul Farmaplant. Acesta a explicat ca a pornit la drum cu convingerea ca pe piata de profil din Craiova trebuia sa vina cu ceva diferit, de calitate si la preturi competitive.  
Propriul spatiu, primul pas catre reusita Investitia cu care s-a pornit la drum a fost de aproximativ 11.000 de lei. "La momentul respectiv, cu 100 de milioane de lei vechi te puteai lansa într-o afacere buna", a precizat Ovidiu Ciurezu. Investitia cea mai mare (350.000 de lei) s-a facut însa câtiva ani mai târziu. "În 2004, spatiul de expunere în care desfasuram activitatea devenise neîncapator. În plus, pe piata aparusera mult mai multi concurenti, Farmaplantunii dintre ei aducând, din pacate, o imagine nu tocmai buna tratamentelor naturiste prin lipsa de profesionalism si, mai ales, prin 'locatiile' în care-si desfasurau activitatea", a adaugat Ciurezu. Acesta a decis sa schimbe radical aspectul firmei si a achizitionat un spatiu printr-un credit bancar, un spatiu mult mai mare, care a necesitat însa renovari timp de un an. 
Cheia succesului consta în dedicatie, rabdare si seriozitate Acesta a fost, de fapt, primul pas important catre succesul urmator. "În acest domeniu, daca nu ai un spatiu propriu, într-o locatie buna, prin care sa elimini cheltuielile cu chiria, nu ai cum sa evoluezi", a afirmat Ovidiu Ciurezu. Cheia succesului în aceasta afacere consta în dedicatie, rabdare, deschidere catre nou si, bineînteles, seriozitate. "Trebuie sa te dedici afacerii. A fi patron nu înseamna sa-ti fie rusine sa pui mâna pe un mop sau sa aranjezi marfa în raft atunci când angajatii nu au timp", a adaugat directorul Farmaplant. În plus, pentru a reusi sa ajunga la o cifra de afaceri de aproximativ 800.000 de lei, în decembrie 2007 (potrivit lui Ciurezu, din 2005 si pâna în prezent, cifra de afaceri a firmei a înregistrat cresteri de peste 280% în fiecare an), a fost nevoie si de multa informare. 
Greutatile afacerii Dezvoltarea firmei nu a fost un proces usor. "Dupa ce ne-am orientat catre acest domeniu, a urmat o perioada destul de lunga în care am început sa cautam distribuitori si chiar producatori pentru ca la vremea respectiva acestia nu existau", a spus Ovidiu Ciurezu.Alta greutate cu care s-a confruntat de-a lungul timpului directorul Farmaplant a fost si aceea a personalului specializat. "Un personal specializat este cheia spre succesul afacerii pentru ca nu poti avea un personal necalificat si, mai ales nerabdator, care sa vânda tratamente naturiste, indiferent cât de inofensive par", a mai spus directorul firmei.