Noua legislatie in domeniul bancar nu este respectata de institutiile financiare. Modificarile intrate in vigoare la sfarsitul lunii iunie ofera mai multe drepturi clientilor si impun restrictii in ce priveste comisioanele practicate. Mai exact bancile nu au voie sa majoreze comisioanele, taxele si tarifele prevazute in contract, iar introducerea de noi taxe si comisioane este acceptata doar in cazul in care clientul solicita servicii suplimentare. Un credit acordat ar trebui sa aiba comision de analiza, comision de administrare, costuri aferente asigurarilor si comision de rambursare anticipata. In plus clientii se pot retrage din orice contract de credit fara a invoca motive in termen de 14 zile.
Potrivit noilor reglementari, bancile nu au voie sa modifice unilateral contractul de credit fara incheierea unui act aditional, acceptat de client. In multe cazuri aceste norme nu sunt respectate.
"Pana nu am fost la banca sa depun cerere pentru reducerea costurilor creditului nu s-a schimbat nimic. Eu am aflat de aceste noutati, dar sunt alti clienti care nu stiu" a declarat Ioan Rusu, client al unei banci.
Specialistii spun ca in prezent legislatia este aliniata la normele europene si ofera drepturile pe care le merita consumatorii. "In cazul in care bancile percep in continuare comisioane, altele decat cele mentionate, clientii pot depune reclamatii la sediile lor. Creditorii sunt obligati sa raspunda la reclamatii in maxim 30 de zile de la inregistrarea acestora", a declarat Radu Gheorghita, mediator bancar.
In cazul in care nu este respectat termenul se poate adresa instantei de judecata.