In timp ce unii patroni decid sa renunte la anumite afaceri, din diverse motive, altii le preiau si le dezvolta. Un exemplu in acest sens este franciza Casa si Biroul care, in Craiova, a fost preluata de o fosta angajata.

Omul sfinteste locul. Acesta este proverbul care se aplica in cazul afacerii Casa si Biroul din Craiova, care de anul acesta are un nou francizat - o persoana pentru care primul contact cu afacerea a fost in calitatea de angajat. "Primul meu loc de munca a fost la Casa si Biroul, in timpul facultatii. Am lucrat acolo un an si jumatate, incepand din 2003, si am plecat cu un gust amar pentru ca la momentul respectiv nu intelegeam ce inseamna un business si de ce lucrurile nu se intamplau asa cum doream eu", a declarat Ana-Maria Cruceru, de 27 de ani, directoare la Casa si Biroul Craiova, care a subliniat ideea ca nu poti conduce o firma daca nu ai experienta ca angajat. Patru ani mai tarziu insa, dupa ce a lucrat mai intai pe marketing la o firma de constructii, ca si contabil la o alta si mai apoi ca partener, intr-o afacere cu sisteme de invelitori metalice (care in perioada 2006-2008 a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de un milion de euro) a revenit la pasiunea initiala - marketin-gul si publicitatea. "Anul acesta renuntasem la ideea de agentie de publicitate, insa mi s-a oferit ocazia sa iau aceasta franciza si am acceptat. Intotdeauna mi-a placut marketingul. Chiar daca atunci cand mi-am ales meseria am optat pentru cea de contabil, mi-am jurat ca nu o sa fac asta si ca n-o sa ignor pasiunea pentru marketing", a afirmat Ana-Maria Cruceru, care a explicat ca, in perioada in care a lucrat ca si contabil, i se parea ca se plafoneaza.

Curajul de a investi pe timp de criza

Cand a aparut oportunitatea unei afaceri in domeniul publicitatii nu s-a dat inapoi, chiar daca multe persoane se tem sa investeasca intr-o afacere in plina criza. Investitia initiala s-a ridicat la 10.000 de euro. "Daca ai curaj sa investesti intr-o perioada de declin, perioada postcriza te poate gasi cu afacerea dezvoltata. Asta nu inseamna insa ca nu ne-am confruntat cu dificultati. Criza in sine este una dintre ele, chiar daca vrem sa ne adapostim si am incercat sa venim cu produse speciale pentru aceasta perioada. La acestea se adauga mentalitatea oamenilor din aceasta zona, care nu sunt prea interesati sa se promoveze. Incercam insa sa ne adaptam", a spus Ana-Maria Cruceru. Totusi, faptul ca afacerea in care s-a implicat este o franciza reprezinta un mare avantaj. "Ca si femeie, in alte afaceri este mult mai greu. In constructii, de exemplu, cand vii cu date tehnice si esti sigur pe tine, potentialii parteneri de afaceri se uita ciudat. Regula nu se aplica insa in publicitate", a adaugat directoarea de la Casa si Biroul.