Cele patru cercuri ce identifica brandul Audi ori medalionul BMW sunt simboluri arhicunoscute nu numai in lumea automobilistilor, ci si pentru miliarde de locuitori ai planetei care nu au avut niciodata vreun autoturism propriu. Notorietatea enorma a acestor simboluri care ii reprezinta pe cei mai importanti producatori mondiali de autovehicule a devenit de-a lungul timpului un arhetip al lumii contemporane, astfel ca ele nu mai necesita explicatii suplimentare. Totusi, foarte putini dintre cei ce recunosc aceste simboluri stiu si care este semnificatia lor initiala, data de cei care le-au conceput.
Numele de Audi este sinonim cu performanta, cu inovatiile tehnologice de ultima generatie si nu in cele din urma cu luxul si bunul gust in materie de automobile. Sigla Audi, la fel de cunoscuta ca si denumirea marcii este formata din patru cercuri. Semnificatia celor patru cercuri este data de istoricul celebrului producator german de autovehicule. Astfel, aceasta prestigioasa marca de autoturisme a aparut pe piata in perioada interbelica, ea apartinand unui consortiu de patru companii germane. Mai precis, in anul 1932 consortiul cu pricina se numea Auto-Union si era compus din firmele DKW, Horch, Wanderer si Audi. Interesant de remarcat este si faptul ca doua dintre membrele consortiului - Audi si Horch - aveau denumiri cu aceeasi semnificatie, respectiv "a auzi", numai ca prima a ales varianta latina a verbului, in timp ce cea de a doua a preferat sintagma semnificand acelasi lucru, dar in limba germana. La randul lor, cele patru cercuri ce formeaza si astazi sigla marcii Audi le reprezentau pe cele patru companii ce formau in urma cu peste 7 decenii concernul Auto-Union. Cu toate ca in primii ani de dupa cel de-al II-lea Razboi Mondial marca Audi a disparut din fabricatie, incepand cu anul 1965 ea a reaparut, adoptand aceeasi sigla cu patru cercuri. Unul dintre cei mai cunoscuti producatori europeni de automobile detine o sigla cu o semnificatie ce se pierde in negura veacurilor. Este vorba despre Alfa Romeo, care a adoptat pe sigla proprie emblema medievala a orasului Milano, emblema in care se pot observa o cruce semnificand epoca cruciadelor si o figurina devorata de un sarpe, acesta din urma reprezentandu-i pe sarazini - inamicii de moarte ai cruciatilor.

Steaua de la Mercedes reprezinta dominatia asupra elementelor naturii

La randul ei compania BMW dispune de o sigla oarecum ciudata, tinand cont de specificul domeniului in care activeaza. Aceasta intrucat insemnul marcii BMW este o elice de avion in miscare si sectoare de cerc colorate in albastru care semnifica cerul. Insa aceasta reprezentare nu este considerata bizara de cei care stiu ca in timpul celei de a II-a Conflagratii Mondiale BMW (Bayerische Motoren Werke- Uzinele de Motoare din Bayern) era unul dintre principalii furnizori de motoare pentru aparatele de zbor din dotarea Aviatiei Militare Germane. Aceeasi dificultate se remarca si la descifrarea intelesului insemnului de la Citroen. Cele doua V-uri rasturnate nu reprezinta altceva decat dintii stilizati ai unui angrenaj de roti dintate, sigla fiind adoptata la inceputul activitatii Citroen cand aceasta companie fabrica numai cutii de viteze pentru autovehicule. O istorie mai romantica a stat la baza conceperii simbolului Ferrari. In acest caz, calutul cabrat a constituit, la origine, emblema unui celebru aviator italian numit Francesco Barraca, erou cazut la datorie in timpul unei misiuni de lupta desfasurata in perioada Primului Razboi Mondial. Ceva mai facil de inteles este emblema faimoasei marci de masini sport Lamborghini. In acest caz a contat pasiunea pentru luptele cu taurii a fondatorului marcii, Ferrucio Lamborghini, sigla aleasa pentru a impodobi caroseriile acestui producator italian fiind un taur dezlantuit. O semnificatie destul de abstracta o are simbolul marcii Mercedes Benz, cu siguranta cel mai cunoscut producator de automobile de pe mapamond. Usor de pastrat in memoria vizuala a oricui, steaua in trei colturi de la Mercedes reprezinta dominatia acestei marci asupra uscatului, marii si aerului si a fost montata pentru prima data in anul 1909 pe un model de automobil fabricat de Daimler. Alte semnificatii usor de explicat sunt siglele de la Peugeot (un leu reprezentand emblema orasului Belfort unde s-au fabricat primele modele Peugeot) si Volkswagen, aceasta din urma fiind una dintre cele mai simple, dar si mai intuitive embleme din lumea automobilelor (contine literele V si W de la numele marcii care in limba germana inseamna vagon popular).