Eliminarea rovinietei sau includerea valorii acesteia in pretul motorinei ar dezavantaja transportatorii feroviari si ar mari diferenta dintre tarifele de utilizare a infrastructurii platite de operatorii feroviari si cei rutieri, in defavoarea primilor, sustine Asociatia Industriei Feroviare (AIF).Operatorii feroviari subventioneaza deja, indirect, sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate in tractiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt directionate spre intretinerea si modernizarea infrastructurii rutiere si nu catre cea feroviara, arata AIF intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Transporturilor, Ludovic Orban.Totodata, asociatia sustine ca diferentele de tarife ale taxei de utilizare a infrastructurii rutiere si feroviare sunt foarte mari, intr-un raport aproximativ de 1/4 in favoarea celui rutier, iar aceasta diferenta de taxare se reflecta si in tarifele practicate de operatorii feroviari si rutieri. Sistemul rutier devine astfel, in mod artificial, mai atractiv pentru transportatorii de marfa.