Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) poarta in aceasta saptamana ultimele runde de discutii cu posibilii ofertanti pentru uzina craioveana. Printre companiile vehiculate se numara si ALSHTOM din Franta - una dintre cele mai puternice din UE, cunoscuta in special ca producator al celebrelor trenuri de mare viteza, TGV.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va purta in cursul acestei saptamani ultima runda de negocieri cu posibilii investitori interesati de privatizarea ELECTROPUTERE Craiova, a precizat ieri conducerea uzinei. La inceputul saptamanii, conducerea a fost chemata la AVAS, pentru o informare in legatura cu stadiul negocierilor. "S-a discutat cu toti cei care, de-a lungul timpului, au fost interesati de preluarea uzinei. Am fost anuntati ca in cursul acestei saptamani vor avea loc ultimele negocieri cu toti posibilii investitori si apoi se va decide modalitatea in care va fi privatizata fabrica: pe bucati sau ca intreg", a declarat Cornel Mondea, directorul general al ELECTROPUTERE Craiova. AVAS a publicat recent lista detaliata a prioritatilor pe acest an in ce priveste privatizarea societatilor la care detine pachete de actiuni. Potrivit acesteia, termenul-limita propus pentru lansarea anuntului de privatizare a uzinei craiovene este luna iunie 2006. In functie de negocieri si de pretentiile posibililor investitori statul va decide si modalitatea in care va instraina uzina.
Negocierile continua
Potrivit directorului Cornel Mondea, pana acum s-au purtat noi discutii cu cateva companii care ar fi interesate de achizitionarea pachetului de actiuni detinut de stat: SIEMENS, BOMBARDIER, DAB - Grecia si A-TEC Industries AG - un concern austriac interesat de preluarea in intregime a fabricii. Pe langa acestea, au aparut si nume noi, cum ar fi HORVATH Holding Investment Co. Inc. (Ungaria), MITILINEOS (Grecia) si ALSHTOM (Franta). Ultima dintre companii este cel mai mare producator feroviar din Franta, constructorul celebrelor trenuri de mare viteza, TGV.
Acestor companii li s-ar mai adauga un consortiu de firme, format din Serviciile Comerciale Romane, Telemania Israel si Konkar Electroindustr Croatia.
Problema celor implicati in procesul de privatizare este ca majoritatea companiilor cu care s-au purtat negocieri sunt interesate doar de anumite fabrici ale uzinei, care corespund ariei lor de interes. Spre exemplu, cei de la BOMBARDIER si SIEMENS ar vrea doar fabrica de locomotive, iar grecii de la DAB - fabrica de transformatoare (una dintre cele mai profitabile). Francezii de la ALSHTOM si ungurii de la HORVATH Holding sunt interesati in special de fabrica de motoare. Doar concernul austriac A-TEC si-a exprimat dorinta de a prelua fabrica in intregime, dar datoriile foarte mari la stat ale uzinei (circa 30 de milioane de euro) i-au facut sa fie mai circumspecti.
Situatia economica
AVAS detine pachetul majoritar de 62,8% din actiunile ELECTROPUTERE Craiova. Societatea are un capital social de 124 de miliarde de lei vechi si aproximativ 3.000 de salariati. Uzina inregistreaza datorii la stat de aproximativ 30 de milioane de euro. Cifra de afaceri a companiei a scazut in primul trimestru din 2006 de la 461,4 la 317 miliarde de lei vechi. ELECTROPUTERE Craiova este cotata la Bursa de Valori Bucuresti (BVB).