Numarul afacerilor în domeniul gastronomiei din Craiova este extrem de mare. Cele mai multe ramân însa la un succes mai mult sau mai putin trecator la nivel local. El Greco a reusit ca în numai câtiva ani sa devina franciza.Afacerea El Greco a aparut în 2001 ca un laborator de patiserie (60-70 mp) cu un punct de desfacere (11mp). La momentul respectiv, investitia s-a ridicat la 45.000 de dolari si a fost facuta dupa un studiu de piata. Daca în prima luna clintii priveau produsele traditionale grecesti cu oarecare retinere, în numai un an si jumatate numarul punctelor de desfacere a ajuns la cinci. „Am crescut pentru ca profitul l-am reinvestit în permanenta“, a declarat Haris Papalitsas, managerul localului.Desi este medic specialist chirurg în urgologie, el s-a reprofilat, punând bazele unei afaceri prospere cu produse de patiserie, iar sotia sa i-a fost în permanenta alaturi. În prezent, brandul El Greco s-a extins si în alte localitati (Bucuresti, Târgu Jiu, Turnu Severin), iar numarul patiseriilor El Greco a ajuns la 12. La acestea se adauga doua localuri în Craiova: Pizzeria El Greco si El Greco Bistro.  „Ma pun în locul consumatorului meu“ Daca în 2001 afacerea era sustinuta cu trei angajati, în acest moment numarul lor a crescut la aproximativ 100. „La început lucram si eu, si sotia full-time - de la 7 dimineata la 12 noaptea. Secretul este ca ne-a placut - nu am fost motivati doar de câstig“, a spus Haris Papalitsas. Pasiunea si implicarea nu sunt însa singurele lucruri care au contribuit la acest succes, cei doi punând mare pret pe calitatea produselor oferite, dar si pe detalii. „Ma pun în locul consumatorului meu. Oricât ar costa, calitatea este pe primul plan - trebuie sa fie în permanenta ridicata“, a adaugat Papalitsas.În plus, afacerea a venit cu ceva nou pe piata de profil din Craiova - o noua idee, un nou concept. „Ma deranja faptul ca la patiserii primeam produsele învelite în jumatate de servetel si plateam punga în care le primeam“, a explicat managerul El Greco.Reteta unei afaceri de succes Reteta succesului afacerii El Greco nu se opreste însa aici, „organizare foarte buna, ambitie si noroc“ fiind numai câteva dintre elementele care l-au ajutat pe Haris Papalitsas sa dezvolte o afacere de asa amploare. „În toate afacerile este nevoie de noroc. În plus, sunt foarte ambitios - tot ce fac trebuie sa fac bine. Daca nu, mai bine renunt“, a adaugat managerul afacerii, care a explicat ca si angajatii sunt foarte importanti. De fapt, Papalitsas are un secret în ceea ce priveste angajatii. „Nu angajez niciodata directori. Fac selectia în timp, dintre restul angajatilor“, a spus Haris Papalitsas. Acesta a subliniat ca este greu sa construiesti un nume, dar si mai greu este sa-l mentii, întretinerea afacerii si, implicit, investitia permanenta, fiind elemente esentiale. Pentru a confirma succesul afacerii, anul viitor aceasta se va dezvolta si mai mult, astfel ca în vara lui 2008 se va deschide o fabrica de 1.000 mp de produse de patiserie si cofetarie, tot în stil grecesc. „Am avut întotdeauna încredere“ Lucrurile n-au mers mereu ca pe roate. O data cu extinderea au aparut si mici esecuri, dar ambitia si perseverenta l-au ajutat pe Papalitsas sa le depaseasca pe toate. „Fiecare afacere are un risc. Am avut însa întotdeauna încredere“, a spus acesta. Tot cu încredere a trecut si peste micile dezamagiri legate de unii angajati. De fapt, potrivit spuselor sale, una dintre greutatile afacerii se refera tocmai la personal - în sensul ca foarte multe persoane sunt necalificate si fac anumite lucruri de nevoie, nu din pasiune. „Grea e însa si producerea preparatelor în sine“, a precizat Haris Papalitsas.  „Sunt lucruri la fel de importante în viata ca si afacerile“ Cu toate ca vorbeste cu pasiune despre ceea ce face, considerând patiseria unul dintre „copiii“ sai, Papalitsas spune ca pentru a ajunge la un astfel de nivel a fost nevoie sa sacrifice multe lucruri, cum ar fi timpul petrecut cu familia. Acesta a subliniat ca a avut ocazia sa faca afaceri si în alte parti, dar trebuie pastrat un echilibru si o limita în viata si în afaceri. „Nu trebuie sa depasesti o anumita limita pentru ca sunt lucruri la fel de importante în viata ca si afacerile“, a adaugat acesta.