B365.realitatea.net informeaza : Proiectele intarziate ale primarului Oprescu
In 2011, bucurestenii ar fi trebuit să circule pe bulevardul Uranus, sa se poată plimba pe toate strazile din centrul vechi si sa isi parcheze masinile in prima parcare park&ride din Capitala. Toate au fost anuntate de primarul general, Sorin Oprescu, pentru 2011, insa niciunul din proiecte nu s-a finalizat. Acestora li se adauga pasajele de la Charles de Gaulle sau Piata Presei Libere, la care lucrarile ar fi trebuit sa fie in plina desfasurare, dar al caror termen de incepere ramane necunoscut.
Anul 2011 trebuia sa fie un an spectaculos pentru bucuresteni, cu trotuare rulante, un centru vechi finalizat, doua pasaje subterane noi incepute si parcari de tip park&ride. Locuitorii Capitalei mai au insa de asteptat cel putin pana in 2012 pentru concretizarea lor.

Pasajele subterane de la Charles de Gaulle si Piata Presei Libere, in stand-by

In luna iunie, cand prezenta bilantul celor trei ani de mandat, Sorin Oprescu anunta ca in 2011 an vor incepe lucrarile la pasajele rutiere subterane de la Charles de Gaulle si de la Piata Presei Libere. Licitatiile au fost organizate, firmele constructoare alese, insa pe ultima suta de metri s-a realizat ca cele doua proiecte nu aveau Planuri Urbanistice Zonale aprobate. Mai mult, dupa ce contractele au fost atribuite pe baza unor anumite caiete de sarcini, PUZ-urile au modificat ambele proiecte. Astfel, pe 1 august Primaria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectarea si executia pasajul subteran rutier de la Piata Charles de Gaulles asocierii SC Romstrade SRL - SC Metroul SA Valoarea finala a investitiei a ajuns la 178 milioane lei (42,2 milioane euro). Conform proiectului initial, lucrarea consta in doua pasaje subterane, cate unul pe fiecare sens, care ar fi fost construite de o parte si de alta a statiei si galeriei de metrou. Mai exact, intrarile si iesirile in pasaj s-ar fi facut din aleile aflate de o parte si de alta a Bd. Aviatorilor. La intocmirea PUZ-ului, proiectul a suferit modificari substantiale. Astfel, conform noului proiect, intrarea in pasaj nu se va mai face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, ci pe centru, pe cate o banda pe sens cu o latime de 5 metri. Contractul a fost insa deja atribuit constructorului pe baza vechiului proiect.
Situatia se repeta si la Pasajul de la Piata Presei Libere. Conform caietului de sarcini intocmit pentru atribuirea contractului, pasajul face legatura intre Sos. Bucuresti - Ploiesti si bulevardele Kiseleff si Marasti. Se intra in pasaj de pe mijlocul Soselei Bucuresti-Ploiesti, din dreptul Fantanii Miorita si se iese spre Bd. Kiseleff si spre Bd. Marasti. Astfel, aproximativ la jumatatea pasajului, era proiectat un tunel seperat ce asigura iesirea spre bulevardul Marasti. Pe baza acestui proiect contractul a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International - SC Tehcon Edilitare si Infrastructura SRL - SC Consitrans SRL. Valoarea finala pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro).Proiectul se schimba insa la intocmirea PUZ-ului. Solutia gasita este un pasaj cu intrare tot de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, din dreptul Fantanii Miorita, cu iesire prin doua pasaje subterane spre Bd. Kiseleff si spre Bd. Expozitiei (si nu pe Marasti). Accesul in subteran nu se va mai face prin mijlocul soselei, ci prin lateral, pe partea dreapta pe sensul de mers dinspre Ploiesti, printr-o rampa de coborare. Rampa de iesire va fi plasata pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreapta, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expozitiei, rampa de iesire se va afla pe mijlocul soselei.
Pana la inceperea lucrarilor, cele doua proiecte mai au de trecut un hop: votul consilierilor generali. Inainte ca lucrarile sa inceapa, ambele PUZ-uri au nevoie de aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Cele doua PUZ-uri nu au fost finalizate insa la timp pentru a intra spre aprobare in ultima sedinta CGMB din acest an, de pe 20 decembrie.
Bulevardul Uranus: S-au inaugurat doar 1.000 metri din 1.800
In 2011 ar fi trebuit finalizata prima etapa din Bulevardul Buzesti - Berzei - Uranus, cuprinsa intre Piata Victoriei si Vasile Pirvan, cu o lungime de 1,8 kilometri. Cu cateva saptamani inainte de sfarsitul anului au fost deschise insa doar doua dintre cele cinci tronsoane cuprinse in aceasta etapa. Astfel, din 6 decembrie, bucurestenii pot circula intre Piata Virgiliu si strada Vasile Parvan (400 metri), iar din 21 decembrie s-a deschis si tronsonul cuprins intre Piata Victoriei si Strada Occidentului (600 metri).
Reprezentantii primariei sustin ca proiectul a fost intarziat de lucrarile la reteaua de canalizare. Astfel, in urma unei expertize a Apanova s-a decis schimbarea retelei de canalizare, care ajunge si la o vechime de o suta de ani. In conditiile in care primul tronson ar fi trebuit finalizat in vara lui 2011, expertiza Apanova a venit abia in primavara si a intarziat lucrarile.
O alta problema a fost Hala Matache, aflata chiar pe traseul viitorului bulevard. Primaria a vrut sa demonteze si sa mute cladirea monument istoric, mai in spate fata de actualul amplsament. Dupa interventia Asociatiei Salvati Bucurestiul insa, s-a decis ca hala, care are statut de monument istoric, sa ramana in acelasi loc. Unul dintre canalele colectoare care trebuie schimbate se afla chiar sub Hala Matache. Inspectoratul de Stat in Constructii nu a aprobat inca interventia Primariei in zona halei. Cu toate acestea primarul general, Sorin Oprescu, spune ca va termina prima etapa in primavara lui 2012. "Noi speram sa iesim la suprafata cu prima etapa, cuprinsa intre Piata Victoriei si Vasile Parvan, in luna martie", a precizat edilul-sef. Termenul este insa extins de directorul general al Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei. Astfel, Madalin Dumitru spune ca prima etapa va fi terminata la 6 luni de la primirea tuturor autorizatiilor.
Dupa prima etapa, urmeaza cea cuprinsa intre Vasile Parvan si Piata George Cosbuc, care include si un tunel pe sub Dealul Parlamentului, intre Catedrala Neamului si Casa Poporului. Constructia tunelului va trebui insa aprobat in Parlament, In fine, ultima etapa a lucrarii cuprinde segmentul cuprins intre Piata George Cosbuc si Gara Progresul.

(va urma)