Daca în urma cu zeci de ani carierele de succes erau atribuite aproape în exclusivitate barbatilor, în prezent, tot mai multe femei se afirma. Însa, indiferent ca vorbim de femei sau de barbati, cele mai multe persoane gasesc cu greu un echilibru între cariera si familie.Specialistii sustin ca un prim pas în gasirea unui echilibru între familie si cariera este reprezentat de autocunoastere. Conform site-ului www.eJobs.ro, ar trebui mai întâi sa descoperiti care va sunt valorile si, în functie de ele, sa va stabiliti prioritatile când vine vorba de munca, familie sau prieteni. De fapt, specialistii recomanda sa notati cât mai multe lucruri ce au importata pentru dumneavoastra si sa valorificati în ordine descrescatoare zece dintre cele mai importante. Pentru a face alegerile într-un mod rational, site-ul mai sus mentionat propune un exercitiu constând în realizarea unor comparatii între numerele alese, astfel încât sa vedeti la ce puteti renunta pentru a va dedica unui lucru mai important. „Pentru a ma dedica acestui lucru (...), voi renunta la acesta (...)“ este formula de comparatie propusa de eJobs.ro. Daca veti reusi sa faceti aceasta clasificare împreuna cu membrii familiei, acest lucru este în avantajul tuturor. „Muncesc în primul rând pentru familia mea“Urmatorul pas este acela de a stabili si adera la limitele firmei, în conformitate cu prioritatile fixate. Multi craioveni sunt de parere ca acest fapt ar putea influenta în mod negativ lucrul. „Daca as tine cont de prioritati când vine vorba de serviciu, cred ca nu as mai avea nici o sansa în cariera. Sefii vor sa fiu prezenta cât mai mult la serviciu si asta îmi ocupa mai mult timp decât as vrea“, a declarat Larisa A., din Craiova. Desi pentru ea este mai importanta familia, e nevoita sa stea foarte putin cu cei dragi. Afirmatia este sustinuta si de alti craioveni. „Cine ma lasa pe mine sa stau cu familia cât vreau sa-mi dea aceiasi bani si sa-mi ofere posibilitatea de promovare? Daca-mi spuneti o firma care face asta, eu acolo ma angajez“, a explicat Marinel D., de 35 de ani, din Craiova. De fapt, majoritatea celor intervievati considera ca a tine cont de propriile sentimente înseamna a renunta la un trai cât de cât decent. „Muncesc în primul rând pentru membrii familiei mele. Oferindu-le un trai decent, lipsit de griji, le demonstrez ca tin la ei. Sunt pe locul întâi, însa numai muncind mult reusesc sa le ofer ceea ce-mi doresc pentru ei“, a afirmat alt craiovean ce a refuzat sa-si decline identitatea. Ore suplimentare în situatii specialeDesi cei mai multi craioveni considera ca pliarea propriilor prioritati pe cele ale firmei le poate influenta în mod negativ munca, în sensul limitarii ei, specialistii în resurse umane sustin contrariul. „Cei care se gândesc îndeajuns de mult la ei pentru a-si trasa niste limite reusesc sa aiba cariere de succes, reducând la minimum izbucnirile, stresul si vina“, noteaza www.eJobs.ro. De fapt, acestia propun si câteva moduri în care va puteti trasa limitele. Sfatul lor consta în stabilirea unui numar de ore pe care sunteti dispus sa le petreceti la serviciu si sa nu le depasiti decât în situatii speciale si care necesita, într-adevar, ore suplimentare. În plus, specialistii propun sa va dedicati timpul familiei, chiar daca aveti si alte activitati de facut. „Faceti ce ati adus de munca acasa în timp ce ei au alte activitati, pentru ca timpul liber sa îl petreceti împreuna“, va sfatuiesc specialistii, care spun ca trebuie sa învatati sa spuneti si nu muncii suplimentare.