La ora actuala se afla in plina desfasurare procesul de fuziune intre vechea companie romaneasca Romtrans, specializata in expeditie si logistica, inclusiv in activitatea portuara si marea corporatie germana DB Shenker (profilata pe acelasi domeniu de activitate ca si societatea romaneasca pe care a cumparat-o, dar care actioneaza in peste 80 de tari ale lumii), a declarat pentru "Replica" Mircea Busuioc, responsabil Calitate in cadrul reprezentantei din Romania a DB Shenker. Practic, la momentul actual, acest proces de fuziune nu s-a incheiat, el urmand sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an financiar, pana atunci DB Shenker si Romtrans SA functionand inca, oficial, ca doua firme distincte, cu evidente contabile separate, a precizat oficialul DB Shenken. Dupa fuziunea oficiala, ce se va incheia in cateva luni, noul brand sub care va functiona pe piata compania rezultata va fi DB Shenker Romtrans. Ca si alte companii din domeniul transporturilor si Romtrans-ul se confrunta cu neajunsurile crizei economice, insa acest aspect nu va conduce la o politica planificata de disponibilizari la nivel national, inclusiv la sucursala constanteana a acestei companii, a subliniat reprezetantul DB Shenker. In acest sens, Mircea Busuioc a tinut sa precizeze ca, daca Sucursala Constanta a companiei, care reprezinta unul dintre cei mai vechi si mai importanti actori ai activitatii Portului Constanta, va functiona pe principiile profitabilitatii, nici un angajat constantean al Romtrans nu isi va pierde locul de munca. In prezent, compania Romtrans se afla si in plin proces de reorganizare, iar eventualele disponibilizari de personal, impuse doar de analiza activitatii economice ale punctelor de lucru din tara, se vor opera "din mers", a specificat Busuioc. In orice caz, fuziunea dintre Romtrans si marea corporatie germana are rolul de a dezvolta si eficientiza activitatea vechii companii romanesti, a adaugat aceeasi sursa. DB Schenker are aproximativ 90. 000 de angajati si mai mult de 2. 000 de sucursale si ocupa pozitii de top in toate sectoarele: numarul 1 in Europa in expeditii feroviare si rutiere, numarul 2 in expeditii aeriene, numarul 3 in expeditii maritime si numarul 6 in proiecte logistice. (Catalin Constantinescu)