De ce am ales acest model pentru test? Fiindca am auzit de la prietenii pasionati de domeniul auto numai lucruri bune despre Octavia 2. Ba mai mult, un amic îmi spune ca a preferat Skoda, în conditiile în care a avut posibilitatea sa aleaga si Peugeot 407 sau Toyota Corolla. Sa aiba toti amicii mei dreptate? Cârcotas cum ma stiu, eram sigur ca voi gasi ceva sa nu îmi placa. Masina disponibila pentru drive test la Autec, dealerul Skoda din Craiova, era o versiune Trend echipata cu motorul de 1.9l TDI, de 105 CP. Am strâmbat din nas. În general nu îmi place dieselul, prefer motoarele pe benzina, însa as cumpara o astfel de motorizare pentru consum, cunoscut fiind faptul ca este mai mic decât cel al versiunilor pe benzina. În cazul acestei masini, consumul mediu este de 4,9 litri la suta de kilometri. Cheia, va rog! Primul lucru pe care îl fac este sa pornesc aerul conditionat, deoarece este foarte cald în masina. M-a asteptat în soare, în parcarea dealer-ului. Octavia 2 Trend este echipata cu instalatie de aer conditionat în doua zone, cu distributia aerului si catre ocupantii locurilor din spate. Mai este echipata cu radio CD cu MP3. Ramân pe radio, nu am CD-uri la mine. Îmi potrivesc scaunul. Observ ca este reglabil pe înaltime, reglaj care se face manual. Vine rândul oglinzilor, cu reglaj electric pentru cele exterioare. Apreciez faptul ca spre exterior au o suprafata care mareste unghiul de vizibilitate. Uitându-ma în oglinda interioara, luneta masinii mi se pare mica, îngusta. Mai târziu, în trafic, aveam sa constat ca vizibilitatea nu este afectata.Costa 17.134 de euroÎncep sa studiez bordul si consola centrala, cu diversele butonase prezente si în stânga si în dreapta soferului, dintre care unul ce dezactiveaza airbagul pasagerului. De ce?! Ridic din umeri si rasucesc cheia în contact. Motorul nu este galagios. Plec de pe loc, dar un senzor prompt ma anunta ca am uitat sa pun centura. Plec mai departe dupa ce am rezolvat problema si spun în gând un „multumesc“ nemtilor de la VW pentru ca nu ma jeneaza câtusi de putin centura. Octavia 2 ruleaza foarte confortabil pentru mine, pe un drum ceva mai bun, respectiv soseaua de centura a Craiovei. Schimbarea vitezelor se face usor si comod. Singura mea nemultumire pâna acum este ca trebuie sa schimb la turatii... ca pentru un diesel, joase. Profit de un moment în care nu este nici o masina pe o raza de câteva sute de metri si, la o viteza de aproximativ 100 km/h, dau violent în frâne. Nimic de reprosat frânelor. Ies de pe soseaua de centura si ma îndrept catre Metro, traversând orasul. Pâna aici, masina s-a comportat foarte bine, cu o mica exceptie, si anume ca se lasa putin cam mult în curbe. Stiu însa ca nu este echipata cu o suspensie tare, ci una pentru confort. Pe strazile mai putin „europene“ ale Craiovei, multe si pline de gropi, ajung sa aduc multumiri suspensiei pentru ca nu ma pedepseste. Octavia 2 se vinde cu 17.134 de euro. Las masina la dealer si plec gândindu-ma cât este rata de leasing.