Ma tem ori de cate ori apare un nou model pe piata auto. Mi-e teama nu ca noua masina nu ar fi mai buna decat predecesoarea, ci de faptul ca fabricantul respectiv nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor. Cu putin timp in urma, fata in fata cu Opel Insignia, ma temeam sa nu fiu dezamagit.

O amica imi povestea ca acum, dupa ce si-a cumparat o Insignia, e confuza: nu stie daca atunci cand este la volan, barbatii intorc capul dupa ea sau dupa masina. In ceea ce priveste designul, Insignia s-a scuturat de imaginea comuna pe care o avea Vectra si se prezinta in stofa noua. Vine cu un aspect de coupe, suplu, armonios, atragator, unul in care se simte precizia germana. Daca mi s-ar cere sa folosesc un singur cuvant pentru a descrie designul al Insigniei, as spune sofisticat. La fel este si interiorul. Componentele din interior sunt placute, comenzile te invita sa le atingi si sa le activezi. Tocmai de aceste comenzi trebuie sa faci abstractie pentru a observa alt lucru, pentru mine, surprinzator. Insignia s-a scuturat si de suprafetele plate de la interior, care ma iritau la vechiul model.
Spatiul interior este cat se poate de generos, iar portbagajul este urias. E aproape imposibil sa nu gasesti pozitia optima la volan, scaunele, care au castigat aprecierile celei mai importante asociatii germane de medici si terapeuti, fiind reglabile pe toate axele.
La intalnirea noastra, Insignia s-a prezentat cu propulsorul diesel de 2.0l si 160 de cai-putere. Tinand cont de greutatea pe care o are, indeosebi intr-o varianta de echipare bogata, motorul este mai mult decat potrivit. Grupul acesta, cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte, "loveste" cu un cuplu de 350 Nm disponibil inca de la 1.750 de rotatii pe minut. La volan, toata aceasta forta pe care o ai la dispozitie nu poate decat sa incante fie in regim de croaziera, fie intr-o depasire. Pe consola centrala a masinii sunt plasate doua butoane, "Tour" si "Sport". In conditiile unui sofat mai agresiv, activarea optiunii Sport "incordeaza" sistemul de suspensie al masinii, iar directia si acceleratia raspund cu promptitudine. Ca detaliu de culoare - la propriu - legat de butonul "Sport", apasarea lui schimba lumina din bord din alb in rosu. In curbe, Insignia da dovada de o stabilitate reconfortanta. Trecand inapoi pe modul "Tour", poti simti cum masina se relaxeaza.

325 CP in varianta OPC

In total, gama de motorizari include unsprezece propulsoare, cinci pe motorina cu puteri de 110 CP, 130 CP, 160 CP (cel testat), 160 CP in varianta ecoFLEX (mai economica si mai ecologica, dar le fel de puternica), respectiv 190, in timp ce motorizarile pe benzina includ: un 1.6l si 115CP, 1.8l de 140CP, 1.6 turbo de 180 cp, un motor 2.0 Turbo care produce 220 de cai-putere, un V6 de 2.8l capacitate si 260 CP si versiunea OPC, cel mai puternic Opel, de 325 CP. Pentru versiunile ecoFlex si OPC trebuie sa mai asteptam pana in toamna, cand vor fi disponile in Romania.
Nu poti vorbi de Insignia fara sa prezinti sistemul de lumini. Opel, pe noul model, a dus farurile adaptive la un nivel mai inalt. Pachetul optic instalat pe Insignia actioneaza automat in noua moduri diferite, in functie de viteza de deplasare a masinii, traficul din sens opus, virajele pe care soferul le semnalizeaza. Cu noul Insignia, incepand de la campania de teasing, prin lansarea unei fotografii pe aici, a unui detaliu tehnic pe colo, pana la prezentarea oficiala a masinii, Opel a reusit sa creeze "valurile" necesare vanzarilor bune. Toata promovarea din lume nu ar valora doi bani daca produsul finit, sa ii spunem asa, nu ar indeplini pretentiile clientilor de clasa medie. Insignia nu dezamageste. Are toate atuurile sa inlature unele conceptii despre suprematia pe segmentul ei de piata.