Noul Fiesta vine sa demonstreze ca automobilele din clasa mica nu sunt doar un moft al traficului urban, ci pot oferi tot ce iti trebuie in aproape orice conditii.

Stilul nou al modelului Fiesta a fost bine primit de public inca de la primele fotografii publicate si a entuziasmat fanii. Masina atrage privirile prin designul curat si prospetimea ce provine din faptul ca designerii isi pot permite mai multe "ghidusii" atunci cand vine vorba de modelele din clasa mica. Partea frontala respecta stilul deja cunoscut de la noile Focus si Mondeo. Din spate, Fiesta arata foarte bine, chiar mai bine decat in fotografii. Nu stiu daca look-ul atat de simpatic se datoreaza lampilor spate, liniilor hayonului ori eleronului de pe acesta, dar este deosebit si, in traficul urban, a atras atentia multor posesori de masini mai "cu pretentii". Interiorul beneficiaza, de asemenea, de un design foarte atragator, placut atat ochiului, cat si din punct de vedere al ergonomiei si confortului. De notat sunt suprafetele vitrate, ramificatiile montantilor frontali, care nu ajuta cine stie cat la o mai buna vizibilitate, dar arata bine si sporesc impresia de spatiu in interior. Nu este doar o senzatie, ci Fiesta beneficiaza de suficient spatiu si confort chiar si pentru pasagerii din spate in conditiile in care soferul are inaltime peste medie. Nu trec mai departe fara a "carti" despre doua aspecte, respectiv pozitionarea butoanelor de comanda ale geamurilor electrice, care par amplasate o idee mai in spate decat ar fi nevoie pentru un acces facil, si comenzile sistemului de climatizare, in partea de jos a consolei centrale, care, cel putin pana te obisnuiesti cu masina, par "pitite". Lasand reprosurile deoparte, interiorul beneficiaza de materiale de buna calitate, iar instrumentele de bord, respectiv turometrul, vitezometrul si indicatorul nivelului de carburant sunt aratoase.

Confort mare, consum mic

Modelul testat, Fiesta Trend, a fost echipat cu un motor pe benzina de 1,4 litri capacitate si 96 de cai putere. Eu, fiind mai familiarizat cu un propulsor pe benzina de pe un model din generatia anterioara, de capacitate mai mica, e adevarat, marturisesc ca initial am crezut ca noul Ford Fiesta va fi lenes, insa masina se dovedeste suficient de sprintena in traficul urban fara sa emita pretentii cand vine vorba de consum. Eu prefer o pedala de ambreiaj tare, pe care o simti, insa Fiesta face concesia pentru clientela si vine cu un reglaj moderat al ambreiajului, care nu este nici obositor pentru soferite, spre exemplu, dar nici prea "moale". La exterior, motorul s-a dovedit a fi de incredere si prea putin "lacom", cu mentiunea ca nu trebuie impins dincolo de limitele sale in depasiri "sportive". In ceea ce priveste tinuta de drum, masina a fost gandita pentru confort, iar suspensia este reglata de aceasta maniera. Per total, noul Fiesta depaseste fara efort vechea generatie si poate oferi o alternativa viabila chiar fata de unele modele din clasa urmatoare.