Prima generatie a modelului Ka nu s-a bucurat de popularitate iar in gama Ford exista un gol de oferta: daca Fiesta era prea mare clientul de clasa mini opta pentru alta marca. Insa cu noua versiune Ford Ka ataca segmentul mini si propune o masina jucausa cu consum mic si design atractiv.

Noul Ka a fost "desenat" in spiritul ultimelor modele Ford cu design kinetic. Farurile sunt mari alungite priza de aer frontala este generoasa si se inscrie in look-ul fratilor mai mari Fiesta si Focus oglinzile sunt vopsite in culoarea caroseriei lampile spate sunt incadrate frumos in caroserie toate fiind elemente destinate sa individualizeze noul Ka. Interiorul este de asemenea interesant fiind un capitol la care designerii au incercat sa creeze un aspect unic reprezentativ nu atat pentru Ford cat pentru noul Ka. In ciuda faptului ca s-a folosit cam mult plastic dur si poate cam neplacut la atingere aparentele sunt salvate prin designul plansei de bord. Noul Ka a fost proiectat pentru a atrage tinerii si acest lucru se simte inca inainte de a porni motorul. Pozitia inalta la volan iti da impresia de putin disconfort inainte de a te obisnui cu masina. Te imprietenesti insa repede cu noul Ka si prin traficul urban "locul de joaca" pentru care a fost de fapt proiectata micuta masina este incantatoare.
Doua motorizari sunt disponibile pentru noua generatie Ka un diesel de 1.3 l si un propulsor pe benzina de 1.2 l. Noi am avut parte in timpul drive test-ului de motorul pe benzina care dezvolta 69 de cai-putere. Din acest punct de vedere Ford a intuit perfect reteta pentru o masina mignona de succes. Desi propulsorul pe benzina isi face simtita puterea si cuplul la turatii din plaja medie si superioara este suficient de vioi incat sa faca o bucurie din experienta sofatului si in acelasi timp sa consume putin. Motorul nu se dovedeste "flamand" consumul fiind foarte aproape de cel dat de producator in conditiile in care nu abuzezi de pedala de acceleratie. Micul Ka a fost echipat de Ford cu sistem ABS airbag-uri frontale pentru sofer si pasagerul din dreapta cu un senzor "isteric" ce nu te lasa in pace pana nu respecti regulile si centuri de siguranta pentru ocupantii locurilor din spate. Noua generatie a Ka-ului se poate lauda cu frane excelente si o buna stabilitate. Noul model imparte platforma cu Fiat 500 fata de care are avantajul unui pret mai mic cu aproximativ 1.000 de euro. Pretul de baza al unui Ford Ka precum cel testat porneste de la 8.700 de euro iar cu accizele si TVA-ul inclus este de circa 10.500 de euro mai mare decat al altor rivali din segment.