De la an la an, numarul turistilor doljeni este in permanenta crestere. Potrivit specialistilor din domeniu, cresterea se inregistreaza in special pe segmentul turism cultural.
Cultura si cunoasterea sunt doua aspecte de care craiovenii sunt tot mai interesati. Pe langa aspectul recreativ al calatoriilor, tot mai multi olteni sunt interesati sa viziteze locuri, monumente, muzee si implicit sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte. "Cererea de servicii turistice e in permanenta crestere. In 2006, comparativ cu 2005, se observa o crestere in special pe aspect cultural", a declarat Adi Nicoleta Curelea, agent de turism la agentia Touropa. Potrivit spuselor acesteia, cele mai solicitate destinatii in acest sens sunt Italia, Spania, Franta, Elvetia si Germania. Acest lucru este sustinut si de alti specialisti din domeniu. "Doljenii prefera in general Europa - Spania, Portugalia, Franta, Italia, Elvetia", a spus Mirela Oanta, agent de turism la agentia Mapamond.
Destinatii pentru turism cultural
Alte destinatii solicitate de doljeni pentru turismul cultural sunt tarile asiatice. "Cam de anul trecut doljenii isi manifesta dorinta pentru destinatii precum China si Japonia. Alta destinatie catre care mai sunt solicitari, insa de persoanele cu un statut social mai ridicat, este SUA", a spus Nicoleta Curelea.
Acestea nu sunt insa singurele destinatii catre care se orienteaza oltenii. "Avem, de exemplu, un program turistic cultural pentru Istanbul, program care se bazeaza in special pe cultura bizantina. Este in ultima saptamana din aprilie, insa deja s-au ocupat jumatate din locuri", a mai spus Mirela Oanta, agent de turism la Mapamond.
Doljenii prefera circuitele cu scop turistic cu tranzitare
Cand vine vorba sa aleaga intre un circuit de tranzitare a mai multor tari (opriri in mai multe state) si unul intr-o tara (de obicei, transport cu avionul pana in tara de destinatie si trasee cu autocarul in tara respectiva), oltenii merg pe prima varianta. "Doljenii opteaza, in general, pentru circuitele cu scop turistic cu tranzitare", a spus Adi Curelea. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca au posibilitatea sa vada mai multe obiective si pot sa aleaga o destinatie de vacanta ulterioara.
De fapt, chiar si atunci cand opteaza pentru sejururi, doljenii sunt interesati de obiectivele turistice culturale din zona. "Chiar daca opteaza pentru sejururi, majoritatea doljenilor se intereseaza si daca pot face excursii optionale de la hotel si ce ar putea sa viziteze", a spus Mirela Oanta.
Doljenii stiu ce vor
Atunci cand apeleaza la agentiile turistice, majoritatea doljenilor stiu ce vor. "Cei care vor un circuit il aleg pentru obiectivele turistice. Mai mult de 80% dintre clienti stiu ce vor sa vada si stiu ce vor sa ceara - un ghid turistic bun, de exemplu", a afirmat Mirela Oanta. Afirmatia este sustinuta si de reprezentantii altor agentii de turism. "Atunci cand aleg o anumita destinatie ii intereseaza un anumit aspect", a spus Adi Curelea. Potrivit spuselor acesteia, raportand la varsta, cei mai multi doljeni care se orienteaza catre circuite culturale sunt persoanele peste 35-40 de ani.
Turismul de documentare castiga teren
Legat de turismul cultural, produsele lansate de agentii sunt din ce in ce mai specializate. Exista in acest sens programe turistice care vizeaza documentarea despre diverse tehnologii. "Avem un program de documentare in Germania - Orasele Soarelui - in care se viziteaza orasele solare, iar turistii pot afla mai multe despre tehnologia solara. Deocamdata insa, in acest program s-au inscris consilierii si primarii din Ilfov", a spus Mirela Oanta. Potrivit acesteia, astfel de programe vor fi lansate si in Craiova.
Termenul de turism
Din punct de vedere etimologic, cuvantul "turism" provine din termenul englez "tour" (calatorie), care a aparut in Anglia, in jurul anilor 1700, pentru a desemna actiunea de a voiaja in Europa, in general, si in Franta, in special. Acest termen a fost ulterior preluat de majoritatea limbilor europene, cu sensul de calatorie de agrement.