Ideea de turism este de cele mai multe ori asociata celei de divertisment, cu posibilitati inepuizabile de agrement si recreere. Turismul insa nu inseamna doar atat, specialistii conferindu-i noi calitati printre care si acelea de a spori numarul locurilor de munca. Intr-o societate moderna, dezvoltata din punctul de vedere industrial, geopolitic si social, domeniul turisic detine un rol deosebit de important.

In perioada postrevolutionara, Romania a devenit un important partener de afaceri al unor tari europene ca Franta, Ungaria, Germania sau Italia, putin accesibile inainte de 1989. In acest mod, a fost introdus conceptul de turism de afaceri si la noi in tara. Aceasta ramura de activitate se adreseaza marilor companii care, cu prilejul organizarii unor conferinte, petreceri, proiecte sau seminarii sunt interesate sa le confere angajatilor cele mai bune conditii de cazare, instruire si relaxare. Agentia Happy Business Travel &Conference Tour Operator din Bucuresti presteaza o gama larga de servicii adresate atat marilor firme, cat si grupurilor individuale in scopul desfasurarii conferintelor sau seminariilor privind activitatea firmelor pe care le reprezinta. Daca ar fi sa aducem in discutie orasele din tara noastra care ofera, cat mai intens, un mediu propice de dezvoltare si concentrare a afacerilor, pe prima pozitie s-ar situa Brasovul, datorita posibilitatilor de divertisment pe care le pune la dispozitie. Demne de amintit se dovedesc a fi si Sibiul, Clujul sau Timisoara, care se afla pe lista preferintelor celor mai redutabili oameni de afaceri. Surprinzator este faptul ca tot mai putini "afaceristi” care doresc sa incheie contracte cu firmele autohtone opteaza pentru Bucuresti, cauza constituind-o aglomeratia urbana caracteristica acestei metropole.

Mangalia reuseste sa atraga cat mai multi investitori

Costurile ce tin de transport reprezinta o cheltuiala in plus, deloc neglijabila, pentru o firma. De aceea, optimizarea calatoriilor de afaceri ar trebui sa devina o prioritate pentru societatea noastra. Judetul Constanta nu reuseste sa atraga potential turistic decat in sezonul estival dar, cu toate acestea, Mangalia este un factor captator pentru afacerile la nivel inalt. Luand in calcul posibilitatile financiare de care dispune, Mangalia s-a transformat intr-un centru economic si cultural amplasat pe coasta de vest a Marii Negre. In acest sector activitatea turistica si promovarea valentelor turistice sunt elemente considerate "cheia”, dar si cartea de vizita care pot "vinde” imaginea orasului la nivel european si mondial. Dupa 1990, investitiile straine au consolidat baza industriala existenta: cea mai mare investitie este cea a concernului coreean Daewoo-Daewoo Mangalia Heavy Industries (executie si reparatii nave), dar si fabrici de confectii cu capital majoritar german. Industria alimentara, transportul naval (prin Portul Comercial), statiunile turistice Saturn,Venus, Jupiter, Neptun-Olimp completeaza imaginea unui oras cu o economie dezvoltata, ceea ce explica rata scazuta a somajului care se inregistreaza la nivelul municipiului Mangalia (3% in timpul verii, 6,8% in extrasezon). Mangalia devine in spatiul dobrogean o permanenta conexiune cu statele Comunitatii Europene prin consolidarea si conservarea relatiilor stranse de colaborare cu institutii, firme, organizatii guvernamentale si neguvernamentale, ale caror afaceri s-au concentrat si in interiorul municipiului Constanta.