Împartirea banilor care au ramas de la fosta fabrica Daewoo se negociaza între sindicat si actuala conducere a fabricii de autoturisme. În timp ce angajatii vor prime cât un salariu, sefii spun ca nu li se cuvin acesti bani.Americanii de la Ford Motor Company trebuie sa plateasca pentru pachetul majoritar de actiuni al Daewoo 57 de milioane de euro, conform primului contract încheiat în septembrie anul trecut. Doar ca în conturile fabricii s-au aflat 70 de milioane de euro la data respectiva, dupa cum afirma anul trecut (dupa semnarea contractului cu Ford la Craiova), directorul Automobile Craiova SA (ACSA), Lucian Lutaru. Acesta a declarat pentru GdS la vremea respectiva ca "nu se pot cumpara cu 57 de milioane de euro cele 70 de milioane de euro ale Daewoo". Acum, suma din conturile fabricii a devenit un mare secret. Nici directorul ACSA, nici managerul general al Daewoo Automobile România, Ion Ion, nu doresc sa spuna cât este excesul de lichiditate, pe motiv ca "este o chestiune interna a companiei". Secretomania a aparut de curând, din cauza ca din "cascavalul" care ar ramâne de la Daewoo doresc sa se înfrupte si cei aproape 4.000 de salariati ai fabricii, care intentioneaza sa încaseze prime echivalente cu un salariu lunar al fiecarui muncitor, adica 1.000-1.200 de lei, prevalându-se de contractul colectiv de munca pe ramura. Surse din fabrica sustin ca intentiile sindicatelor erau ca pâna astazi, când se semneaza preluarea efectiva a Daewoo de catre Ford, sa se fi finalizat negocierile cu conducerea uzinei în ceea ce priveste primele. Si tot pâna astazi, daca se lua o decizie pozitiva, banii ar fi trebuit virati în conturile salariatilor. Contactat telefonic de GdS, managerul Ion Ion, vizibil iritat de întrebari, a preferat sa se eschiveze, dar a confirmat ca se poarta negocieri: "Da‘ de unde ati aflat de prime? Discutam aceste chestiuni cu sindicatul. Nu priveste presa astfel de lucruri. Drepturile salariale ale sindicalistilor sunt confidentiale. Am dat prime de curând, dar asta este o chestiune interna". Ion Ion se referea la prime de 200 de lei acordate recent pentru toti angajatii fabricii, indiferent de salariul acestora, dupa cum afirma aceleasi surse din societate.  
Exces de lichiditate, stabilit prin contract Banii care sunt numai ai Daewoo nu pot intra în conturile Ford. În contractul semnat între Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si Ford Motors Company se precizeaza, la capitolul 7.4 "Calculul si distribuirea anumitor resurse" si detaliat de Anexa 3 la contract (publicata pe site-ul Camerei Deputatilor), ca excesul de lichiditate de la Daewoo se depune în proportie de 80% într-un cont escrow (neutru), iar restul de 20% ramâne la dispozitia societatii Daewoo ca si capital de lucru. Acest fapt trebuia sa se întâmple între 14 septembrie, denumita "data semnarii", si 21 martie, adica astazi - "data finalizarii". Iata textul exact din contractul AVAS cu Ford: "Consiliul de Administratie al societatii controlate (Daewoo - n.r.) va estima suma excesului de lichiditate neta si va depune într-un cont escrow 80% din aceasta suma estimata a exista la data semnarii în societatea controlata. Contul escrow va fi deschis în temeiul unui contract de escrow încheiat între societatea controlata, vânzator si agentul de escrow. Restul de 20% din suma excesului de lichiditate neta va ramâne la dispozitia societatii controlate si va fi folosit drept capital de lucru pentru îndeplinirea activitatilor comerciale curente". Ulterior, dupa finalizarea contractului, noua societate imobiliara de stat ce va rezulta în procesul divizarii (va avea ca active principale terenurile pe care nu le-a dorit Ford, plus activele Mecatim Timisoara, si ramâne de stat) va dispune si de cei 80% din excesul de lichiditate depus în contul escrow. Contractul cu Ford mai mentioneaza ca orice venituri ale Daewoo Automobile România înregistrate între data semnarii contractului si cea a finalizarii lui se vor împarti între respectivul cont escrow si firma, în proportiile mentionate mai sus (80% - în cont si 20% - la dispozitia unitatii).  
Unii spun "Adio, prime!" Surse autorizate din cadrul ACSA sustin ca angajatii Daewoo nu au mari sanse sa primeasca primele cât un salariu, "pentru ca nu se prevede în contractul colectiv de munca acest lucru la nivel de fabrica".
Liderul sindical de la Daewoo, Ovidiu Cioroianu, a declarat ca "actionarii sunt în culpa cu treaba asta daca nu acorda salariatilor un drept stabilit de lege". Cioroianu spune ca în contractul colectiv de munca pe ramura industriei de masini se precizeaza clar la art. 64, alin. 5, litera a): "cota parte din profit care se repartizeaza salariatilor, între 5-10%, aprobata conform legii". Liderul sindical accentueaza faptul ca, potrivit legii, un contract de ramura este aplicabil tuturor companiilor din ramura respectiva.